Nog steeds een mooie dag.

Vanmorgen pas om 8 uur wakker , even eruit voor de medicamenten en de katten. Dan nog tot 9 tv gekeken. Het grote nieuws van het weekend voor Nederland was Max is voor de 2e keer wereldkampioen en voor Oostenrijk vd Bellen blijft president.
De FPÖ had in alle landen bijna geen stemmen maar Kärnten kleurde helemaal blauw. Dominik Wlazny was in het geheel 3e. Hij heeft de bierpartij opgericht en ik heb enige gesprekken met hem gezien en hij is geen domme jongen, ik vind hem sympathiek en heeft een goede kijk op dingen. En uiteraard in het veld der bejaarde die ter verkiezing stonden lekker jong. Ik heb net opgezocht wat er staat als je zijn naam zoekt:
Ist Marco Pogo wirklich Arzt?
Marco Pogo (bürgerlich Dominik Wlazny; * 27. Dezember 1986 in Wien) ist ein österreichischer Musiker, Mediziner, Kabarettist und Vorsitzender der Bierpartei Österreich.
De zon schijnt, wat sluierbewolking en al 16 graden om 9 uur.
Ik was de afgelopen jaren zeer nalatig in mijn controle afspraken. Ik weet het is belangrijk maar soms heb je er de puf niet meer voor. Vanmorgen dus toch afspraken gemaakt, zowel in Schwarzach voor mijn Pancreascysten/levercysten en darmen en bij de genecoloog. Valt er in Schwarzach iemand uit kan ik as donderdag al. Bij de genecoloog een week later. Dus dat ging snel. Normaal zeer lang wachten.
Ondertussen bijna 11 uur dus tijd voor koffie, haastige spoed is zelden goed vind ik een wijze raad.
Tegen 11 was het tijd om naar Amadeus te gaan voor de aanhoring voor het tweede complex woningen. De eerste slag daar is gewonnen want ipv 10 komen er nu 6 woningen. We zullen er schuin tegenaan kijken en het neemz wel wat van ons vrije uitzicht weg maar het is acceptabel nu er een laag af is. Er zijn nog wat dingen die lopen zoals dat de parkeerplaatsen 2 per woning op eigen terrein moeten zijn. En dat sommige ervan niet kunnen omdat er geen rekening is gehouden met sneeuw. Ze moeten al die sneeuw ook op eigen terrein afleggen. Ik heb verder de vraag bij de gemeente gelegd dat we graag een spiegel zouden hebben want met meer verkeer voor ons een groter gevaar bij het van ons terrein afrijden dat doen we altijd in zijn achteruit . Het inrijden is geen probleem maar achter eruit zien we de straat niet en die heeft een steile helling dus komen oa fietsers zeer hard naar beneden die hoor je niet en we zien ze niet en een auto zien we ook niet aankomen. Daar buigt nu de gemeente zich over. Dan kwart over 12 weer thuis en aan het eten begonnen. De planning voor vandaag gemengde salade, frietjes en veggie burger. Morgen pastinaken met noten, gegrilde kip en ik denk gekookte aardappelen dan zoveel aardappelen koken dat we woensdag gebakken aardappelen hebben.
De veggieburgers waren voor ons beide niet echt iets wat we zelf nog een keer zouden kopen. Niet echt lekker maar we hebben ze toch gegeten.
Na het eten zijn we inkopen gaan doen bij de Spar want ik had nog aardappels en hazelnoten nodig voor morgen. We zijn met de auto gegaan. Aardappels zijn al 5 kg. Dan een doos melk dus ja dan hebben we de auto nodig. Dus gelijk van alles meegenomen wat ik ook nog op de inkooplijst had staan.
Thuisgekomen hebben we koffie gedronken. Dan is het bijna 5 uur en zit de dag er wel op.