Tja het is wel wennen

Woensdag
Het was nog steeds zeer mooi weer en warm, toch steeds rond de 20 graden. Maar dat gaat in de loop van de dag veranderen. Er komt een fohn met zeer slecht weer aan. En heel veel sneeuw.

Ik besluit dat het vandaag dus een lange wandeling gaat worden. Ik loop bij ons de Kunagrünberg af naar het dorp Pruggern, dan komt net een trein en ik besluit de trein naar Grobming te nemen. Je kan bij ons geen kaartjes kopen dus ik wacht op de conducteur.

Die kwam maar kon me geen kaartje verkopen want zijn computer deed het niet. Dus ik mocht zo mee. Er was samen met mij nog een vrouw ingestapt, een oudere dame en zij bleek degene te zijn die voor ons een optie op het huis had. Helaas konden we niet verder praten want ik moest eruit. Het station Grobming ligt zeker 3 km van het dorp af. Ik besluit niet naar Grobming te lopen maar naar Moosheim. Het wandelt lekker en het was zeer zonnig. Maar aan de lucht zag je het al betrekken. Ik dus omgekeerd en terug naar Pruggern gelopen.
Ik was net thuis toen het slechte weer in alle hevigheid los barstte. Jannick kwam als een verzopen kat thuis. Hij reist de hele week al zonder zijn schoolabonnement. Die moet nog bij het belastingkantoor gestempeld worden. De chauffeurs kennen hem al en het is geen probleem om mee te rijden. Jan moet volgende week er toch naar toe want ook voor de auto moeten we er heen. Het zit in Liezen en dat is toch minimaal 40 km van hier. We konden geen tv kijken want door de storm was de schotel even uit de lucht. Jannick heeft Jan gebeld omdat we de centrale verwarming aan willen maken en niet weten hoe. Jan legt het uit aan Jannick en het is aan. Maar of het werkt dat weten we niet. Het is een gigantisch grote machine en het duurt misschien even. Jannick komt heel laat thuis tegen acht uur , had zijn rolski stokken vergeten bij de auto op het parkeerterrein. Een van de andere trainers heeft ze meegenomen voor hem maar hij was dus te laat voor de bus en heeft in het Heim warm gegeten. Ze eten hier 2x warm. De ander dagen als hij de bus kan halen ligt er een broodpakketje voor hem klaar. Ze eten om zes uur en voor Jannick gaat de bus om kwart over zes en hij moet altijd een stukje lopen. Hij is best verdrietig want hij moet zaterdag naar school en de kans om Katja te zien gaat dus over.