Super dag gehad

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag
Ik was al vroeg op pas want ik moest naar de tandarts. Ik had een afspraak om 9 uur en ik stond om 10.30 weer buiten. Het resultaat mag gezien worden en ik moet nu nog een keer in augustus.
Daarna naar Fit en Fun om te kijken of ik nog ergens aan kon deelnemen. Ik kon om 12 uur naar mijn eerste skatingles en om 14 uur voor de snowshoe.
Reini heeft mijn skies bekeken en ze waren nog helemaal goed alleen een beetje erg weinig gewaxt maar dat klopt wel want toen ik ze gekocht had om te leren skaten kreeg ik mijn ongeluk. Ze staan dus al 5 jaar in de garage. Zo goed als nieuw dus hij zei waarom waxt Jannick ze niet even en toen zei ik hem dat had je gedacht, Jannick heeft voor iedereen tijd maar niet voor zijn mama. Reini zei toen dan offer ik me maar op en dan wax ik ze voor je.
Dat heb ik geweten want ik stond er nog niet op of de skies waren er vandoor en ik lag lang uit. Dit tot grote hilariteit van een jongen van intersport die mij achter zijn standje zag liggen.
Het was niet het begin wat ik hoopte want dat was toch dat ik er minstens op zou kunnen blijven staan. Toch gaan proberen maar mijn coördinatie klopte niet en ik kwam er niet mee weg. Dus weer terug en Reini vroeg ennnn?? Nou superskies maar ik iets minder daar moest hij dus om lachen. Ik kreeg de les van Freddi en die liet ons gewoon erop staan, een v tje en net zo lang aan je houding werken tot je vanzelf weggleed. Want volgens Freddie moet het allemaal vanzelf gaan anders werk je te hard. Zo waar kreeg ik het onder de knie en gingen we naar de volgende stap dat als je gleed je gewicht van het ene been naar het andere verplaatsen dat ging eigenlijk bij mij snel en goed. Misschien toch nog een beetje rolskie gevoel. Dan kwam er afzet bij en dat ging ook goed en dan een stok erbij en dat ging bij mij super , de tweede stok erbij en zie Nicolette heeft het skaten begrepen. Nu nog heel veel oefenen. Dus tegen Jannick gezegd als jij me nou af en toe wat les geeft, krijg ik als antwoord je weet mijn uurtarief. Ik heb hem gezegd dat ik bij Gerhard informeer wat het avondeten kost zodat ik weet wat mijn tarief kan zijn.
Dan snel wat eten bij Gerhard samen met Jannick die ook net pauze had en dan naar de snowshoeles. Deze kreeg ik van Andi en we waren met slechts drie dames. Het was echt leuk maar toch wel heel zwaar in die diepe sneeuw, je zakt toch nog aardig erin al is het niet als met lopen dat je helemaal verdwijnt. Dus dat zijn hele grote stappen en behoorlijk je knieen optrekken. We liepen eerst naar boven en dat was aanpoten maar dan mag je naar beneden, er waren stukken bij die je glijdend met grote passen kon doen . Het was echt super en gelukkig ondanks de regen voorspellingen was het alleen somber en wat mist.
Dan wat drinken bij Gerhard en Jannick was daar met het hele team wat gaan drinken. Ik ben om 17 uur naar huis gegaan en Jannick is nu om 19 uur nog niet thuis.
Ik heb een super dag gehad en volgens mij heel veel andere mensen ook vandaag.