Daar sta je dan

Vanmorgen pas om half 9 wakker. Tot 9 uur blijven liggen met wat tv. Het sneeuwt grote vlokken.
Het is voor de brandweren een heftige nacht geweest. Jannick is vannacht om 3 uur goed thuis gekomen. Vandaag gelukkig kantoor. Meli moet nog wel gaan rijden.
Wij dachten laten we de laatste dingen voor de gasten doen. Helaas kwamen we vast te zitten op weg naar boven,. Aardige jongeman die geholpen heeft maar helaas brak de ketting. We stonden op de weg en niemand kan passeren daar dus er stonden inmiddels al 3 autos. Ze hebben ons een oprit op geduwd van een boer. Daar hebben we gedraaid en zijn terug gegaan. Gelijk langs de auto toebehoor winkel in de MEZ. Ze hadden onze maat niet en bestellen werd 5 januari. Ze heeft naar Liezen voor ons gebeld en er komen vanmiddag kettingen mee naar Gröbming- Super service toch?
Dan heb ik thuis de gasten gebeld om te vragen of ze kettingen hebben. Ze gewaarschuwd dat het weer extremen zijn op het moment. We proberen nog voor de gasten komen om de kerstboom neer te zetten en versieren en wat kerstdingen en zo. De mensen kijken morgen nog wat het weer hier doet en bij slecht komen ze een dag later. Ze hebben 4x4 dus zouden ze boven moeten komen. Dit jaar geen vredeslicht. De Rk van Gröbming en STainach waar het vandaan moest komen zijn het niet gaan halen wegens het slechte weer. We vallen hier van het een in het ander. Na heel erg veel sneeuwval heel erg regen en flinke storm met orkaankracht. Het zou nog tot morgen duren dus we zien maar.
Om 2 uur zijn we naar de MEZ gereden en zie de kettingen waren er. Dan wilde ik even bij de Spar voor de laatste dingen kijken. Dat was ellebogenwerk maar ik had wel dingen. Dan naar de apotheek en de medicijnen waren op 1 na daar zou er om half 5 zijn maar ik heb gezegd dat ik na de kerst wel kom halen.
Dan zeg ik tegen Jan als je doorrijdt dan kan je daar de hoek om en dan de Schulstrasse terug. Dan zegt hij ik kan ook nog doorrijden, Dus we rijden er aan voorbij en ik zeg dan hier de hoek om en dan zegt hij dan kom je niet in Pruggern. Ik uhhhhhh wat moeten we daar dan doen. Dan zegt hij daar wilde je toch heen. Ik nou nee we zouden apotheek en kettingen halen. Dan wordt hij nog boos ook. Af en toe ziet hij ze vliegen., Ik kon bijna niet tegen de wind inlopen het wordt nog steeds erger.
Voor ons is het lange kerstweekend begonnen. We zitten bij kaarsjes en kerstboom, kaasjes met crackers te genieten. Ik ben dol op Roqfourt kaas , die heb je hier alleen met kerst dus die ligt in ieder geval op het plankje. Daar kan ik dan heel erg van genieten vooral omdat ik dat goed proef. Het ging mij vandaag weer wat beter en geen hoofdpijn gehad. Morgen weer een dag.