Vandaag voor zwarte piet gespeeld

Vandaag voor zware piet gespeeld.
Mittwoch 3.Februar
Lange tijd droog bij 3 graden maar in de loop van de ochtend kwam er regen en nu natte sneeuw. De sneeuwgrens zakt we wachten maar af.
Jannick heeft Theresa naar de Kindergarten gebracht en wij haar opgehaald. We waren eerst voor Annemarieke de kachel in hun vakantiehuis gaan aansteken. Nou dat ging niet zonder slag en stoot dus bellen eerst met Annemarieke dan met Lex. Was wel lachen want er waren speciale lucifers om een oliekachel aan te steken maar die lieten zich niet aanstrijken dus andere lucifers gezocht om de speciale aan te steken. Het duurde lang maar nadat we het flottertje hadden heen en weer bewogen kwam er toch olie. Daarna moesten we erg lachen want Jan en ik zagen eruit alsof we zwarte piet waren. Moest ook wel daarna mijn jas even wassen want ik had ertegen aan gestaan dus die was ook zwart. Net hem weer waterdicht gemaakt en straks gelijk als hij weer droog is de lusjes van de binnenvoering in de mouwen weer vast zetten nu trek ik steeds met Jas uittrekken mijn binnenvoering eruit. Mooie gelegenheid om het dan maar een keer te maken nu alles uit elkaar is.
Nog even wat boodschappen gedaan en Jan neemt vanmiddag na zijn werk nog wat boodschappen bij de Penny mee.
Nadat we Theresa gehaald hadden appelpannekoeken gebakken voor Theresa en mij, dan nog gewone en met spek. Dat was smullen. Vanavond eten we nog de restanten die over zijn dus nog een keer smullen.
Erg leuke fotos van Angela van Jula gekregen en een filmpje, Angela zei dat ze al in hun eerste gesprek op het dagverblijf over Jula´s eigenwijzigheid gehad hebben. Snap niet waar dat over ging bij ons in de familie zijn helemaal geen eigenwijze mensen.
Het lijkt erop dat de sneeuw hier toch ook door zet.
In de avond nog wat met Abe en Wil op skype, helaas was het bijna geen doen zo slecht was het internet maar toch fijn ze weer eens even gehoord te hebben.