Vandaag een zondag met zon.

Gisteren waren ze toch al eind van de middag thuis. Dat kwam omdat Jannick Bereitschaft had. Ze hebben niet echt een auto gevonden. Nu gaat Jannick zijn auto terug geven en Ingrid hoopt dat ze dan ook die van haar nemen . Hij moet dus zijn zware motor rijbewijs halen want dan kan hij met de motor en hij hoopt dat hij met een auto van de zaak in de wintermaanden kan rijden. Ze hebben een 1 jarige Kadjar gezien die ook genoeg ruimte heeft voor de kinderwagen. Tja als je geen Dacia wil rijden is dit dus het compromis. Jan en ik zijn gelukkig met al onze 3e Dacia. Maar ik denk dat dit nog niet het laatste woord is.

Gisterenavond kon ik weer niet in slaap komen , opgestaan en om 2 weer terug en dan tot half 9 geslapen. Het lijkt erop dat dit onze zondag met zon gaat worden want het is 9 uur en de thermometer staat op 18 graden. De kerkklokken bimmelen, de koekoek koekoekt er weer lekker op los en ook de koebellen horen we. De katten zijn al helemaal blij buiten. Jan staat nu onder de douche . En ik zit met mijn kop koffie te genieten.
Gisteravond lange tijd op Amazon rondgekeken om ideeen op te doen voor Theresa kamer, heb ik zo iets leuks gevonden en ik had het nog nooit eerder gezien behalve dat we een keer 2e hands hetzelfde bed als die we gekocht hebben als brandweer uitvoering maar we dachten iemand was zeer creatief. Nu blijkt dat er een firma is die op maat gemaakte en op maat gesneden folie voor Ikea meubels maakt je kan dan met die folie een hele kamer in die stijl maken. Nou is Theresa wezenloos van paarden en had ik al foto gordijnen gevonden en ze hebben daar folie in de stijl paardenstal zo leuk ,je kan de kasten als boxen met een paard erop nemen en het bed als stal met aan de zijkant ook een paardenbox met paard. Ik ben er helemaal weg van. Ze hebben themas als Polizei, Feuerwehr, Manege, voetbal, eenhoorn, baby, Voor tieners bv met skaters. Ze hbben voor de Stuva meubelen maar ook voor de Pax en Malm kasten en je kan voor andere kasten op maat bestellen.
https://www.stikkipix.de/Aufkleber-fuer-IKEA-Moebel/STUVA-Hochbett-Kombi/Pferdestall-Moebelfolie-Aufkleber-fuer-IKEA-STUVA-Hochbett-SH13 ::1580.html
Ik heb ook al een leuk thema voor Sabrina gevonden met eenhoornen . Ook heeft ze een kast staan waar boeken in staan en die kan ik dan in de goede kleur verven op de bodem leggen en bakken voor maklen of kopen en kijken hoe het uitkomt als ik er een wat groter blad op maak dan kan haar speelgoed erin en kan ze er aan zitten en erop spelen .
Naar beneden en geholpen met tafeldekken en naar buiten brengen, Jannick was aan de Griller en Ingrid de rest van het eten aan het fabriceren. Dan allemaal aan tafel en het smaakte heerlijk. Ik had 2 Aperol gespritzt voro Ingrid en mij gemaakt en ipv witte wijn heb ik de witte Sangria van de Landena gebruikt. Die zijn handig want dan hoef je geen hele fles witte wijn of prosecco open te maken. Ik had bij de Landena 12 stuks ( zo groot als een klein blikje) voor 2 Euro dus ik heb er 24 meegenomen. Jan en ik hadden er 1 samen geprobeerd en vinden het lekker alcohol is 5,5 promille. Moet wel goed gekoeld zijn. Nu dus eentje gebruikt om voor ons beide een Aperol gespritzt te maken. Een deel Aperol, een deel prikwater en een deel witte wijn of Prosecco. Goed gekoeld als je ijs hebt met wat ijs erin. Een heerlijk drankje als het warm is. Ondertussen ging het alarm en Jannick zei ergens een boom op een huis. Maar er waren er genoeg al gemeld dus hij bleef onze kok. Na het eten werd de lucht echt zeer donker metgrote donkere wolken en geen zon meer en veel wind. Gewitter op komst maar je weet nooit waar. Theresa was aan het schommelen en Sabrina wilde ook dus haar in de schommel gezet en de veiligheidsgordel vast gemaakt. Ze kraaide van plezier dan hoorde je krak en Sabrina vloog eruit en landde plat op haar buik. Ze heeft geen handen uitsteek reflex dus helemaal plat. Huilen en overstuur en ik haar opgetild en naar Mama gebracht. Die begreep niet wat er gebeurd was en dus liet ik haar zien. De veiligheids gordel was gebroken er was daarvoor niets aan te zien geen rissen of wat dan ook. Maar echt de band was finaal door-Ik had zo wat een hartstilstand van schrik . Ik zag haar zo door de lucht vliegen. Gelukkig was ze er weer snel overheen zonder er wat aan over gehouden te hebben. Ze ging weer spelen en Jannick heeft de Nestschaukel opgehangen en liet haar daarin schommelen. Doordat het weer snel verliep alles opgeruimd en wij met Sabrina naar boven, Jannick ging weg en Ingrid ging met Theresa en haar fiets naar de speeltuin en dat houden ze al 2 uur vol. De buien zijn tot nu toe ons overgegaan en af en toe is er wat zon en af en toe windvlagen. Maar nog steeds warm en droog.
Om kwart voor 5 kwam Jannick , ik dacht dat hij weg was maar die had zitten leren voor zijn motor examen. Even later kwam Ingrid thuis met Sabrina precies voor de regen begon. Nu al een poosje flink aan het regenen en veel wind. Dat houden we schijnbaar weer een paar dagen maar de afgelopen 2 dagen nemen ze ons niet meer af. Theresa bleef bij ons en de rest van de familie ging. Ze at een flinke bak met pasta en om 7 zei ze ik ga ook naar beneden.
Was toch weer een gezellige dag.

Wat een onwijs leuke stickers hebben ze daar!!! 😘