Heiligenabend

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Woensdag
Vandaag zag de wereld er weer een stuk vriendelijker uit, het is mooi weer en zonnig.
Jannick had ondanks alles goed geslapen en Frits kwam tegen half 9 om te ontbijten.
We hebben uitgelegd waarom Jannick niet bij zichzelf thuis was komen slapen.
Het is een drukke dag, eerst de laatste boodschapjes gedaan. Jannick had zijn kinderklasje weer. Frits is vanmiddag op ons aanraden naar de gletsjer gegaan. Die was vandaag weer open en het weer is erg goed. Hij heeft zijn skies meegenomen want je kan er ook skiën. Ik heb zijn boterhammetjes, een flesje water en een appeltje meegegeven.
Ik ben in de middag aan het kersteten begonnen, vanavond is het Heiligabend.
Ik heb tonijn carpacio met rucola vooraf, gevulde gans met rodekool en appelmoes en een soort aardappelcroquetjes in de vorm van peertjes en een lekkere panna cotta met waldbeerensaus erna. Ik heb een Pouille Fumé voor bij het voorgerecht en een Benedict red voor daarna.
Jannick heeft eerst geslapen en is nu gaan trainen.

Wij wensen iedereen hele fijne kerstdagen toe.