Tussen bangen en hopen

Vanmorgen pas om half 9 wakker en de familie had zich nog niet gemeld. Dus tafel dekken en ik wilde net bellen of ze al wakker waren kwamen ze aangemarcheerd en voltallig. Dsu samen gegeten en het is gewoon oergezellig. Wij mogen vanmiddag weer beneden eten, we krijgen in ieder geval zelfgemaakte rundersoep en Tafelspitz (een rundvleesgerecht). Dus we gaan zeker smullen.
Het is misschien overbodig om te melden maar het regent nog steeds. Ondertussen zijn Salzburg, Kufstein, Mittersill en Hallein al flink getroffen -Hoe het in onze eigen regio houdt weten we eigenlijk niet. Er zijn veel voorzieningen sinds de laatste Katastrofen aangelegd. Het is donker en somber maar de deur staat open want we hebben toch 21 graden. De plantenbakken zijn eigelijk zielige bakken de geraniums willen niet groeien De viooltjes zijn allemaal dood door van die witte schimmel. Wat een zomer.
Waar we ook niet blij van worden zijn de stijgende coronagevallen. We willen zo graag op vakantie en ik moet de kruiden afleveren die zijn besteld door Els. Het wel echt een rampzomer. Zo zie je het kan altijd nog erger of slechter.
De wasmachine staat aan, de bedden zijn afgehaald, de kinderen zitten op een kaal bed tv te kijken.
Ondertussen duidelijk dat in onze regio ook veel gebeurd is en de brandweren hun handen vol hadden. Gelukkig is dankzij de vele maatregelen die er genomen zijn het toch tot nu toe overzienbaar. Ze moesten wel een nieuwe brug bij Ardning door een bouwbedrijf opnieuw verankeren en er zijn gebieden waar de Enns er over gegaan is. Ondertussen ook NÖ waar veel plaatsen getroffen zijn en Wenen, ook de andere kant van de grens daar Beieren in Duitsland ,
Tussen de middag gaan eten beneden, erg lkker de rundersoep die ze zelf gemaakt had. De Tafelspitz was mmmmmmmmmmmmm en de Semmelkrenn was heerlijk had ik nog nooit gegeten. Daarbij boteraardappels zo lekker en een Biscuitroulade ook zelf gemaakt. Een koningsmaal zou ik zo zeggen.
De F1 kijken was snel afgelopen en wat een schrik de zware crash van Max. Hamilton is een slecht verliezer en bouwt met deze actie geen sympathie op .
Ik wacht op de dag dat hij een keer flink afgeschoten wordt.
Het is zowaar droog geworden en iets lichter geworden maar het gaat altijd nog een poos door dat al dat water van de bergen afkomt.
Een fijne dag gehad op naar de nieuwe week.

Nu net het nieuws gezien van 7 uur en ook de Enns is waanzinnig gestegen en stijgt nog . Al veel plaatsen waar het overstroomd , we wachten maar af hoe de nacht gaat verlopen-