Faschingsumzug

Vanmorgen pas om half 10 wakker en opgestaan. Alle ochtenddingen en de bedden afgehaald. Dat was de enige was vandaag. Middageten daar heb ik stokbrood voor gebakken . Lekker met geitenkaas rucola en honing. Dan om 13 uur omgekleed en gelijk op pad om een plekje te zoeken langs de Umzug route.
Het leek even erop dat het zou opklaren nadat het vanmorgen regende maar helaas hoelanger de optocht duurde des te harder ging het regenen. Het was de eerste keer dat we moesten betalen , 6 Euro pp. Jannick belde of ik kon kijken of je wat te eten kon krijgen. Dat was alleen een stand van Spanberger met Bosna. Dat was goed.
Theresa Sabrina en Ingrid gezien die lekker vooraan in de optocht zaten . Dus we kregen pleisters geplakt door Ingrid en snoepjes van Theresa. We hielden het niet vol tot het laatste voorbij was want we hadden beide ijskoude handen en het regende lekker. Omdat ik eten zou meenemen is het wel fijn dat je ook wat eerder in de rij gaat staan. Met het eten naar huis. Er was een grote wagen waar ze op stonden en met stro gooiden. Ik heb thuis mijn jas en mijn karnavalskleding uitgedaan maar ik had jeuk. Zelfs aan de binnenkant van mijn hoody zit stro. Ik heb geprobeerd het eraf te plukken maar ik bleef jeuk houden dan maar alles uit .
Een kop koffie en genieten van wat tv. Ondertussen de fotos opgeladen en mijn stukkie geschreven.
Net nog even gaan vragen aan Jannick of hij iets veranderd heeft aan de kachel instellingen. Hij zei nee en ik dat ik de afgelopen dagen de verwarming volgens mij het niet deed. ik dacht eerst door het mooie weer maar nu is het slecht weer en koud en de cv is nog steeds uit.
Ik merk nu al dat Jannick er iets aan gedaan heeft want de cv wordt warm.
Een fijn weekend is voorbij op naar de nieuwe week.

Leuke foto’s! Was de optocht minder uitbundig dan andere jaren, of lijkt dat zo?

Annemarieke 2023-02-19 18:25:11

Gezellige boel hoor🤡🤠😈jullie zagen er ook leuk uit