Huisarts gewisseld

Dienstag 30.Mai
Zo dat is weer een zeer warme dag en ik heb verschrikkelijk last van mijn hooikoorts. Dat wat de huisarts me heeft gegeven helpt totaal niet en ik heb het 10 dagen gebruikt dus het had wel iets moeten doen. De neusdruppels helpen ook niet dus het gaat lekker. Nadat ik vanmorgen zo hevig moest niezen dat ik er een bloedneus van gekregen heb besloten om naar de vervangende huisarts te gaan want die van ons heeft vakantie. Ze zijn al vanaf het weekend gelijk voor de deur aan het hooien en ik heb er flink last van. Moe, koppijn, benauwd en ik word er verschrikkelijk sjacherijnig van.
Eigenlijk kan ik helemaal niet meer met onze huisarts over weg en nadat Jan niet goed behandeld is door haar heb ik het nog geprobeerd maar ik heb geen vertrouwen meer. Ik heb steeds problemen met medicijnen en ze geeft me standaard wat anders dan ik vraag. Ze luistert niet en neemt geen tijd.
Dus ik heb deze huisarts voorgelegd wat mijn probleem is en gevraagd of ik mag wisselen naar haar toe. Ik had nooit problemen met mijn huisarts in Schladming maar toen die met pensioen ging had ik bij haar dochter kunnen komen (met wie ik ook nooit problemen had) maar omdat we toen in Gröbming gingen wonen dacht ik het is beter was om een huisarts in Gröbming te nemen.
Kan ik zelfstandig bezoeken zonder auto en is toch fijn om het in de buurt te hebben. Ik heb deze huisarts al vaker als vervanging gehad en ik geloof dat het ons wel goed doet om te veranderen.
Gelukkig mogen we beide bij haar in de praktijk komen.
Dan naar de apotheek gewandeld en vandaar naar huis toe gewandeld. Het was ondertussen tegen 12 uur en het zweet liep over mijn rug zo benauwd warm is het. Thuis is maar weer eens de waterhuishouding op peil gebracht met een groot glas water en dan eten gaan maken op de grilplaat. Lekker sate met pindasaus, Grill Gemüse, komkommer en Grillbrot.
Straks mag ik ons nog verwennen met een Erdbeer/Banane Sorbet.
Heerlijk dat frisse fruit met een bolletje ijs met deze warmte.
Terwijl ik met het eten bezig was moest Jan zich bezig houden met Sabrina omdat Ingrid even snel Theresa was gaan ophalen van de Kiga. Maar er kon geen lachje vanaf bij Sabrina.
In de middag ging Jan werken , ik nog wat dingen afhandelen, Ingrid kwam bij mij even wat dingen doorkijken op internet want morgen moet ze weer met Sabrina naar Leoben naar het ziekenhuis. Ik heb met Hilde in Nederland contact gehad en die had een artikeltje gestuurd en daar in werd verwezen naar Dravetsyndroom. Dus een beetje gaan zoeken en kwam bij een patientenvereniging waar ik heel veel info heb gevonden. Deze ziekte is vast te stellen omdat er dan een gen niet is of dat gen een stukje mist. We blijven zoeken zolang we niets weten en als ze dat kunnen testen weten we in ieder geval dat is het of niet.
Theresa mocht de Ariel dvd kijken en bleef ook avondbrood eten Jannick kwam na werktijd ook even boven en ik vertelde dat ik gistermorgen zo moest lachen om dat brandweer Bewerb. Dus hij heeft het opgezocht om ook te kijken en ik lag uiteraard weer krom van het lachen. Theresa was al naar beneden kon ze even douchen. We hebben sinds enige dagen een groot probleem in Gröbming. Er is ergens een waterbreuk maar ze weten niet waar en het kan dus tot watergebrek komen want de bassins lopen leeg.
Jan is daarna naar Andre´s huis gegaan om gras te maaien , het trok helemaal dicht vanmiddag en er kan zwaar weer komen maar het lijkt erop dat het op dit moment bij ons is overgedreven. Maar het gras is nu mooi droog dus prima om te maaien en niet zo heel erg heet meer. Zaterdag komen de gasten moet het er weer netjes uit zien.

Ben ik blij ☺ met mijn eigen watervoorziening. Heeft wat gekost maar dan heb je ook wat.