Gelukkig bijna weekend.

Freitag 21.April
Het sneeuwen is opgehouden en na de vorst van vannacht werd zonnig en een 16 graden. We hadden wat kleine dingetjes te doen maar die wel tijd koste. Ik mijn in leve verklaring ingevuld enz. En die mag ik zelf tekenen maar Jan heeft er ook eentje van SVB en die moet het laten ondertekenen op het gemeentehuis. Dus naar het gemeentehuis en dan gelijk naar de Post. Ik had nog zoetjes nodig voor Jan dus gelijk bij de Unimarkt meegenomen. Dan naar Annemarie de laatste was opgeborgen even kijken of het al warmer geworden was en of de verwarming überhaupt aan was. Dat was gelukkig het geval dus er is niets mis met de cv. De post van de buurvrouw even binnen op tafel bij haar gelegd en we waren weer klaar.
Ik heb eten gemaakt ,lekker Rib-Eyesteak , een Salat van allerlei soorten Salat en Sprossen. Voor Jan met Gorgonzola op zijn Steak. Frietjes erbij en klaar.
Na het eten hebben we de bedkant die we eigenlijk aan de muur moeten bevestigen toch aan de muurkant gedaan. Nu kan ook de Dvd speler erop . Dan ook het bed maar gelijk verschoond. Morgen gaan we boekenkasten kopen die nu ipv de hoge kant komen , ze zijn 60 cm breed dus precies 3 naast elkaar is gelijk aan de bedbreedte. Dat gaat sneller dan wat we eerst wilden.
Koffie drinken , Theresa video kijken , Ingrid met Sabrina wandelen en ik dan de buurman begluren.
Die is al dagen bezig met een paal van het hek uitgraven en zoeken naar waar volgens hem de grensteen is. Maandag as is de Bauplanverhandlung. Dan komen ze ter plekke kijken en kunnen alle buren die betrokken zijn eventueel protest aantekenen.
We voelen hem al aankomen want de achterbuurman gaat zeker vervelend doen. Ik heb Jannick de foto gestuurd dat de grenssteen bij hem uit de tuin is en dat hij de grensteen naast de paal van het hek heeft gelegd. Er is een grote kale plek waar de steen gelegd was en het was rood gespoten dus dat moest weg. Maar volgens Jannick kan hij daarmee geen protest aantekenen want hij heeft na de meting zoals alle buren een brief gekregen waar de Vermessungen instaan en hij heeft geen protest daar tegen gemaakt.
Net de houtkachel maar aangemaakt want het wordt weer frisjes. Ingrid en Jannick hopen dat de cv het blijft doen tot maandag want dan komt de nieuwe lading Pellets.
Het had geklopt tot einde winter als de vorige keer de Pellets goed waren bijgevuld, die man wilde niet meer erin doen ondanks het certificaat dat er een ton meer in mag er mag zelfs een kop op. Geen idee waarom hij dat niet wilde. Lastig detail is dat we sinds enige maanden op de brug een begrenzing hebben van 10 ton . (onze vulling is al 7 ton). Komt hij ook nog in de morgen wanneer ze van de gemeente voor de deur staan maar dan kan de gemeente misschien gelijk meedenken hoe we de huizen warm krijgen. Het is de enige toegangsweg.
Positieve puntjes vandaag, de uitstaande borg staat op mijn rekening en mijn onderdelen voor de kast zijn besteld daar is een minpunt aan kan wel 4 weken duren.

Misschien ben ik te slecht van vertrouwen, de buurman verplaatst het hekwerk naar de eigenlijke grens . Ze kunnen maandag niet bij de Verhandlung zijn door artsbezoek. En de buurman heeft gevraagd om samen naar stenen te gaan kijken omdat hij ook een muur zet en dan wordt het meer een geheel en kunnen ze misschien korting krijgen omdat er meer nodig is.