Tiergarten Mautern

Vanmorgen werd ik wakker van Theresa , het was kwart over 8 . Lijkt laat maar dit is na de klokomstelling. Snel eruit en de tafel dekken. Helaas had ik weer eens diarree. Dus ik bleef heen en weer lopen. Maar we konden toch gezellig samen ontbijten. Mel was werken.
Nog een poosje in de woonkamer gezeten . Ik wilde eigenlijk met de kinderen gaan zwemmen maar het was ongelooflijk mooi weer. Ik had bij het weerbericht van Mautern gekeken en die was ook goed. Dus Jan en ik zijn met de kinderen naar Mautern gereden naar de dierentuin. De kaarten zijn nog steeds geldig. Met ons dacht de helft van Gröbming hetzelfse en dan ook nog heel veel andere mensen. De parkeerterreinen waren vol zelfs geen invalide parkeerplaats, ze stonden zelfs bij de boerderij buiten het park. Wij hebben het nog nooit zo druk gezien. We moesten in de rij staan voor een stoeltje in de lift en alle stoelen werden ook echt bezet, Jan was met Sabrina met de bus naar boven gegaan. Dan zijn we aan de wandel gegaan en we hebben vandaag veel dieren gezien die we bijna nooit te zien kregen. We besloten de berenronde over te slaan en juist dat te gaan doen waar we de laatste keer niet aan toe kwamen en tijd voor de speeltuin te nemen. Ik had voor Theresa wat muntjes gekocht zodat ze dingen kon doen die ze nog nooit gedaan had, Zoals met het hoge stoeltjes baan en het afschieten in een bootje. Bij de gratis dingen mocht Sabrina ook allerlei dingen doen die ze nog nooit gedaan had, Dus beide pret voor 10. Onder al die Gröbmingers die daar rondliepen was ook de Burgermeister met zijn gezin. We zijn met zijn allen vanaf het middenstation met de stoeltjeslift gegaan. Theresa wilde geen go-kart en de rödelbahn was dicht. Had ze wel willen gaan met de go-cart hadden we een flinke tijd moeten wachten zo lang was de wachtrij om een go-kart te krijgen. Dan naar de auto terug gelopen en vandaar weg, Het was waanzinnig druk op de weg. We hadden beloofd om naar de McD te gaan en ook daar waren de wachtrijen groot. Ook buiten met autos voor de drive-in. Bij ons was de vloed autos die uit het Ennstal kwam ook enorm. Allemaal op de bergen gegaan dat was ook file lopen. Omdat de Stoderkirchl bij ons in Gröbming gewonnen heeft dit jaar op 26 oktober bij 9 Plätze – 9 Schätze is het ook daar al dagen gekkenhuis.
Thuis hebben we de kinderen weer bij Jannick achtergelaten. Die had vandaag nog met zijn baas gergeld dat hij morgen een vrije dag heeft omdat hij bijna niet kan lopen. Voor die ene dag wilde hij niet in de ziektewet en het niet door werken verergeren omdat hij dan 14 dagen op Reha gaat met Sabrina.
Ik bemerk goed aan mijn heup dat ik weer intensief gelopen heb. Je loopt toch steeds op schuine stukken.
https://youtu.be/2iGMcckxHrg Sabrina springt in het hooi
https://youtube.com/shorts/j2JiCraJqnQ Theresa wordt gelanceerd in een bootje

Wat is dit toch een leuk en groot park, ook het uitzicht daar is adembenemend

Christina 2022-10-31 01:30:06

Geweldige filmpjes!!! Mautern is echt super!