Eindelijk sneeuw

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag 12 januari
Wij hebben eidelijk ook sneeuw, vandaag was het super mooi weer , wat vorst een stralende zon. Ik ben dus maar eens gaan langlaufen. Ik merkte gelijk dat mijn conditie flink gesneuveld is na mijn operatie. Zal wel weer tijd nodig hebben om weer terug te komen. Ik ben het altijd sneller kwijt dan dat ik het opbouw. Maar het deed niets af aan het genieten. De sneeuw is nog wel minimaal maar de skate marathon en de sprint en de berglauf gaan door. Alleen de klassieke marathon niet. Of er zou nog sneeuw moeten komen. Echt veel er voor kunnen trainen heeft Jannick niet.
We zitten ons nog steeds af te vragen of we naar Reit am Winkl gaan voor het NK langlauf. Veel eer is er niet te behalen , Jannick moet in de senioren klasse starten en hij is nog niet eens junior. De afstanden zijn maar 7,5 km niet Jannicks afstanden.Het kost veel geld om mee te doen en dan nog de reiskosten en onderdak. En nu met school is het toch ook al problematisch dus we denken en denken na. Eerlijkheids halve hebben we ook weinig zin om te gaan. Kijk een marathon kan Jannick ook niet winnen maar is een overwinning om het uit te lopen. Aan 2 wedstrijden van 7,5 km is geen eer te behalen zelfs niet als training.
Zaterdags is het NK , een marathon van maar 20 km en Jannick wil uiteraard op zondag in de Tauernlauf starten. Kijken hoe het a.s weekend gaat met 3 wedstrijden achter elkaar in de Ramsau tour de ski.
Jannick had zondag in Obertilliach een Austria Cup, lopen ging erg goed maar 3-3 schietfouten is te veel.
Tot overmaat moet hij weer naar school omdat hij geen sporter is volgens school. Hij moet ook zijn eindexamen project voor de sport en management deze maand afronden en de 23e is dan het grote toernooi, eigenlijk had hij dan ook wedstrijd maar niet naar zijn project gaan is zakken. Zijn schema ligt daardoor ook overhoop en alles loopt gelijk vast omdat het strak gepland moet worden .
Het valt niet mee om te blijven sporten zo.
Het project was eigenlijk op een andere datum gepland zodat Jannick vrij zou zijn maar dat is door omstandigheden veranderd zonder rekening te houden met Jannick.
Ze zitten met 5 man in de klas doen niets omdat alle sporters afwezig zijn en de andere in de winter werken. Dit is een verloren seizoen wat sporten aan gaat.
Jannick was vandaag gebeld door de filmmaatschappij of hij morgen op de Gnadenalm kon werken als langlauffigurant. Helaas heeft hij morgen juist biathloncursus van Fit en Fun en die kon op zo,n kort termijn niet meer verzet worden. Ook mag hij vanaf april weer zeker voor hen werken. Er komen toch vervolg afleveringen van de Bergwacht.Een klein beetje zakgeld is toch wel heel erg welkom. Zeker als je 19 bent en een vriendin hebt.

13 januari 2010 20:12 | Door: Annemarieke Het zal eens een keer gemakkelijk gaan bij jullie. :-S Geniet van de sneeuw! Liefs,