Weer eens een druk dagje

Zo dat was uitslapen, ik werd om half 10 wakker en uiteraard lag Jan er ook nog in. Als ik de hele dag in bed blijf doet hij dat ook. Ik zou het best lekker vinden dat hij een keer op zou staan en ik een kop koffie of wat te eten zou krijgen of dat de katten gevoerd zouden zijn.
Dus opgestaan aan Jan gevraagd om de katten eten te geven , ik de gordijnen en de deuren open en de zonwering naar beneden want strak blauwe lucht en al warm. Dan gaan douchen en aankleden en de keuken opgeruimd, vaatwasser leegmaken en wat er stond er weer in doen, de frituurpan opruimen en wat er al zo rond staat. Zo doe ik dat elke morgen en dan ga ik koffie maken en wat eten. We houden het vandaag op wat yoghurt. Heel schandalig nu 11 uur en met een kop koffie even zitten en dan ga ik tompoezen maken want ik heb nog vanille Qimiq en nog room in de koelkast staan. Ik wil de koelkast leeg als we weg gaan. Dan hebben we de komende dagen wat bij de koffie als voorbereiding op de vakantie. Ondertussen zijn de meteorologen het oneens volgens het Amerikaanse systeem wordt het hier de komende week 38 graden , volgens het Europesche veel lager. Dus gewoon afwachten .Het is een komen en gaan in Oostenrijk van brandweermannen die naar noord Macedonie en Griekenland afreizen. De eerste brandweerman uit Oostenrijk is al zwaar gewond terug. Ze nemen er allemaal vakantiedagen voor op. Ze zeggen dat ze nog nooit zo iets gezien of meegemaakt hebben. Ze doen daar veel ervaring op wat ook hier in Oostenrijk nemen de bosbranden ook jaar voor jaar toe. Ik kan niet begrijpen dat er zo veel branden worden aangestoken. Wat doe je mens dier en natuur aan. Ik heb tegenwoordig de Echo van Jannick staan en die geeft beter geluid dan mijn radio/CD speler die ik aan de wand in de keuken heb hangen, ik kan horen via de echo of de bel beneden gaat of er iemand voor de deur staat. Ik roep met mijn handen in het deeg dat de echo luider of zachter of wat anders moet spelen. Heeft zo zijn voordelen. Jannick heeft beneden de Alexa al jaren.
Tegen de middag kwam Meli voorbij en later oop de middag kwamen Meli en Jannick samen koffie drinken. Met de neus in de boter zou ik zeggen of wel in de tompoezen. Tussendoor alleen maar administratieve en vakantie regelen bezig geweest. In de avond met Dennis getelefoneerd en heel lang tot half 1. Gezellig.
Foto van een verkoelende duik in het natte van Björn en Randy die nog in Griekenland zijn evenals Malcolm die ook in Griekenland is.