Tour de Ramsau

Oostenrijk, Kleinsölk

DINSDAG 11 januari
Jannicks verjaardag is ook weer voorbij. We hadden een gezellige fondueavond met zijn vieren. Van ons heeft hij een jaarvignet voor de auto gekregen en wat te lezen.
Het weer is wisselend, niet echt koud maar ook niet warm, af en toe iets sneeuw en af en toe wat zon . Van de Fohn niet zo veel gemerkt behalve dat het zeer drukkend was en het op je lijf en geest werkt.
helaas mag Jannick dan 20 zijn geworden maar de wijsheid moet nog komen en er komt geen eind aan de reeks domheden.
Kirsten, er komt nog steeds van ales te voorschijn, we hebben nu een duploblokje gevonden en een speentje. Hadden jullie wel nog iets in de koffer? toen jullie terug gingen!
Jan is nog elke ochtend vroeg weg om te werken. Jannick ook nog steeds hele dagen aan het werk en dan trainen. vanavond zijn nachtdienst.
Ik kom langzaam weer op de been na mijn griep, blijf toch een beetje onfit.
ze zijn hier niet helemaal wel geloof ik. Dat van die sneeuwruim rekening komt voor het gerecht , hoor ik van de postbode dat ze hem gedaagd hebben. Die man moet een dag vrij nemen en komt na 16 jaar arbeid in een slecht daglicht te staan omdat wij de eerste keer de aangetekende brieven niet gekregen hebben. We willen geen problemen dus denken we er over om de rekening te betalen want dit gaat ons te ver . Ergens is er iets fout gegaan maar dat hoeft de postbode niet te zijn. We hopen dat Her Stocker er in blijft. het is toch te gek voor woorden dat een man zo overal zijn zin krijgt en dat over vele mensen heen.
Voor wie het niet helemaal meegekregen heeft, Stocker is Jannick,s oude huisbaas die contracten afgeeft waarin staat dat sneeuwruimen eigen verantwoordelijkheid is en dan een jaar later met de rekening van sneeuwruimen voor de deur staat ondanks contract en ondanks dat het all in huur was. Nu heeft hij dat aangetekend naar ons later gestuurd dat was rondom onze verhuizing en in de tijd dat ik in het ziekenhuis lag. Jannick ook niet thuis kwam. we nog geen postbus hadden en nog niet duidelijk was aan de mensen dat wij hier woonden. We werden in die tijd bestookt met aangetekende brieven van Stocker omdat hij alles aangetekend rond stuurt. Brieven dat we te laat met opzeggen waren, brieven met dat we de berging moesten leeghalen en de parkeerplaats moesten schoonruimen. Er was niets op de parkeerplaats van ons en in de berging heeft nooit iets van ons gestaan. De huur was netjes 3 maanden van te voren opgezegd, alleen hij accepteerde mijn opzegging niet want Jannick was de huurder maar het contract stond op 2 namen. Die vent spoort van geen kant. We hebben gele papiertjes in overvloed van de postbode gevonden en ook braaf later naar de post maar waarschijnlijk zijn we te laat geweest voor die brieven of die papiertjes zijn ergens verloren geraakt. Maar zeker geen beschuldiging aan de postbode, Andi is een aardige man waar we geen problemen mee hebben en ook niet willen hebben.