Föhn

Oostenrijk, Kleinsölk

Maandag
Nog steeds door de warme föhn, het is echt gewoon heet. We waren al vroeg op pad want ik had recepten nodig van de huisarts en er moesten nog papieren voor de krankenkasse ingevuld worden. En recepten van de genecoloog gelukkig zitten die in het zelfde gebouw. Dan met de papieren naar de Krankenkasse gewandeld en ingeleverd. Dan naar Jan gelopen die moest de ramen zemen bij Bonito op de Hauptplatz. Krijg ik de autosleutel zodat ik de post uit de auto kan pakken en naar het postkantoor kon gaan. Vraag ik staat de auto op het parkeerterrein bij de post? Ja zegt hij. Dus ik er naar toe gelopen maar geen auto te bekennen. Hem gebeld stond de auto op P3 dus daar heen gelopen, kom ik bij de auto heb ik werkelijk al zijn sleutels behalve de autosleutel. GGGGGRRRRRR. Terug gelopen en Jan was ondertussen ook klaar en naar Ramsau gereden en dan daar bij de Spar boodschappen gedaan en bij de post mijn post gedaan. Dan naar de camping want Hedi had gevraagd om nog even langs te komen omdat ze nog steeds problemen had met de pc. Dus om 10 uur waren we al daar. Maar de pc had geen problemen maar Hedi snapt het nog niet helemaal hoe het een en ander werkt. Dus weer uitgelegd en laten zien.
Op tijd terug want Jan moest nog naar Stainach om te werken. Ik had gisteren al het eten voorbereid dus we konden gelijk aan tafel. Nadat Jan weg was gegaan heb ik nog even snel Kwee Mangkok gemaakt. Wel een moderne magnetron versie ipv stomen in een pan. In 15 minuten was ik klaar met maken en waren ze al eetbaar. Ik had bosbessenhagelslag gebruikt ipv bruine suiker en dus waren bosbessen kwee mangkok.
Voor de liefhebbers:
100 gr. Zelfrijzend bakmeel
150 gr. Bruine suiker of 100 gr. Gulah djawa of 150 gr. Bosbessen of sinaasappelhagelslag
75 gr. Kokos
snufje zout
150 ml. Water.
Alles door elkaar en in papierenbakjes een schep doen en dan een aantal met een beker heet water in de magnetron en op vol vermogen 2 minuten
Dan afkoelen en met een beetje poedersuiker bestrooien

Selamat makan. ( ik heb er al 2 opgegeten)

Ik ben helemaal gelukkig met mijn zelfrijzende bakmeel , mijn bruine suiker en mijn hagelslag die ik uit Nederland heb laten komen met de Heimwee winkel. Kan ik weer eens dingen maken die al lang niet mogelijk waren.

Jan zou na zijn werk nog langs de bank en de apotheek in Gröbming gaan dan zijn we weer aardig bij met onze “To do list” voor de vakantie.