Naar het LKH in Schwarzach

Oostenrijk, Schwarzach im Pongau

Donnerstag 6.Juli
Vroeg eruit moesten we maar zo vroeg als ik ernaast stond. Ik werd wakker omdat ik dacht dat ik Theresa hoorde en ik schrok me rot want dan hadden we al helemaal klaar moeten zijn. Ik sprint naar de badkamer kijk ook op de klok (slaapdronken) en dan hoor ik Jan zeggen ben je wel wijs weet je wel hoe laat het is? Was het geloof ik half 5 . Dan maar weer terug in bed maar slapen deed ik niet meer.
Dan herkansing opgestaan en om 7 uur op pad. Waren om half 8 bij de Krankenkasse en wijzer geworden. Dan gelijk even naar het Krankenhaus Schladming om een afspraak te maken voor de diabetiker poli. Ik sta bij de receptie en ze moet even bellen voor de cursus. Ze krijgt de diabetikerverpleegkundige aan de lijn en die wijst me af omdat ik al eens 3x een uitnodiging genegeerd zou hebben. Ik heb 3 jaar geleden inderdaad 3x een uitnodiging gehad maar ik geloof dat ik de eerste keer ziek was en de andere keren had ik afspraken bij artsen die je gewoon niet afzegt omdat je al een half jaar of langer op de afspraak gewacht hebt. Ik heb mij zelf nooit aangemeld maar zij vond het noodzakelijk. Nu is het wel noodzakelijk want ik ben nu officieel diabetiker heb medicijnen en gebruik strips voor de bloedmeting. Ik kan ze vanuit Graz krijgen wel te weinig want ik krijg 200 stuks per maand nadat ik kan overleggen dat ik de cursus gevolgd heb. Ze worden dan thuis gestuurd. Daar had de man van de Krankenkasse speciaal voor gebeld naar Graz. Dat domme mens (dat is ze echt en doet heel autoritair en haar wil is wet) Maar ze heeft zeker geen bevoegdheid om mij voor de cursus te weigeren . Dan op weg naar Schwarzach naar het LKH daar. We waren eigenlijk veel te vroeg want de Ambulanz begon om 10 uur en het was pas 9 uur. Omdat ze bij de aanmelding zei het duurt nog wel even dacht ik dan ga ik even op zoek naar de Diabetes Beratung maar daar was niemand en snel even in de Kapel. Kom ik terug zegt Jan je bent al 2x omgeroepen. Dus naar de receptie en gezegd dat ik er weer was en mocht gelijk doorlopen. Uiterst vriendelijke mensen aan de receptie, de artsen, het andere personeel een verademing bij die van Schladming .
Ze hebben ter plekke alle gegevens opgevraagd van Salzburg , mij onderzocht zelfs verschillende artsen, bloed afgenomen wat gelijk onderzocht werd moest er alleen voor wachten. Maar in die tijd werd de Echo gemaakt. Doordat ik moest wachten op alle uitslagen had ik gevraagd of we even snel iets ochten gaan eten en drinken. En dat was geen probleem.
Dan de nabespreking gehad en daar kwam nog een andere arts en die vroeg of ze een maagspiegeling mogen maken want ze willen graag even kijken. Dus ja en morgen om 8 uur moet ik daarvoor in Schwarzach zijn dus weer heel vroeg opstaan.
Jannick ging vandaag een vluchteling gezin van 6 personen verhuizen. Die hebben een blijfrecht gekregen maar mogen niet in Schladming blijven wonen (wat ze wel graag wilden)Dus Jannick heeft gisteren de vrachtwagen gevuld en vandaag naar Wenen en daar uitladen en dan weer terug een latertje voor hem want hij belde net dat hij in Liezen was en even ging eten en het was dus 18 uur en dat was dus een forse dag. De sirenes gingen rondom 17 uur maar volgens Jannick brandmelding PV Reha maar meestal is dat een brandmelder en verder niets. Ingrid is met de kinders naar de Puterersee.

En fijn weer iets van je te horen Annemarieke had het echt gemist.

Sorry Nicolette, soms lukt het niet. En dan ineens loop ik zo ver achter dat ik er echt uitgebreid voor moet gaan zitten. Zal proberen mijn leven te beteren. ;-) XXX