Drukke zaterdag

Oostenrijk, Liezen

Samstag 13.Mai
Ik was wakker en lag wat tv te kijken toen kwam Theresa en die kwam er gezellig bij liggen. Kindertv aangezet en Oma toch maar eruit gegaan.Ze is tot we weg moesten blijven liggen, ze heeft haar ontbijtje gegeten , het was har helemaal goed. Ze vond het eerst niet leuk dat we weg moesten maar dan toch naar beneden. Eerst even snel langs het huis van Annemarieke .
Dominik kwam tegen half 11 en konden we weg naar Liezen. Eerst naar de Eli want Jan ging zijn brillen ophalen, er was een fotograaf en Dominik op de foto leuk cadeautje voor moederdag. Kreeg ik er nog eentje kan ze die aan zijn Oma en Opa in Hongarije geven. Nog even wat boodschappen bij de Billa. Dan naar de Lidl gereden. Volgende stop Hartlauer waar ik Danielle trof , we hadden schijnaar dezelfde route want bij de Obi zagen we elkaar weer. We hadden ook Lutz op het programma staan want daar kreeg je een spelletje op een bon en die was vandaag alleen nog geldig dat had Ingrid gevraagd. Ik ook nog even in de krantenbak gezocht en ook het bonnetje ingeleverd. Hadden ze een aanbieding van 1 persoons onderlakens niet wat ik eigenlijk wil maar voor 2,99 stuk toch 4 meegenomen dan kan ik tenminste mijn bed omhoog zetten want met de 2 persoons die we hebben gaat dat niet . Ik ben dus op zoek naar echte witte lakens lekker koel in de zomer maar ze hebben ze nergens . Deze zijn wel 100% katoen maar geen lakenstof.
Het was erg warm en terug in Gröbming had het voorbij de begraafplaats geregend tot aan Schladming toe want daar waren Ingrid en Jannick geweest. Wij geen druppel ook onderweg niet. We waren een beetje laat met middageten en Dominik liet het zich goed smaken en zei me ook dat hij het lekker vond.
Daarna liet ik een volle plastik literfles ketchup vallen en die brak. Had ik weer wat te doen want het was deels op mijn tapijt. Even later kwam Jannick vragen of ik ketchup en worchestersaus voor hem had. Nou de eerste niet meer en de tweede ook niet. Dus hij ging maar naar de Billa. Hij gaat morgen voor me koken omdat het moederdag is oa iets met asperges.
Jan gaat het bed en de kast vast zetten en dan is de dag al aardig om denk ik. Ik heb ondertussen de nieuwe lakens gewassen en gedroogd . Morgen doe ik dan wel mijn bed afhalen en wassen. Nu de was van Ingrid in de droger.
Theresa is er nu ook weer en ze zijn samen dvd kijken. Dominik is blij met zijn cadeautje van ons, want hij was afgelopen week 5 geworden.
Hij bewondert steeds het gat waar Theresa haar tand uit is , hij heeft nog geen Wackelzahnen.
Trixi stuurde een bericht dat het toch pas tussen 18 en 19 uur wordt voor ze Dominik kan halen. Dus de dag duurt nog een beetje langer voor we kunnen neerstrijken.
Net had Jan een klusje voor me of ik de handleiding van zijn nieuwe Navi kon printen. Dus aan de slag met het webadres dan naar Nederlands gezocht en toen sloeg mijn printer op tilt. Allemaal papier vastgelopen en dan word ik hyper. Uiteindelijk heeft Jan hem aan de praat gekregen en kon ik het weer proberen en ja door eerst te downloaden en dan daarna te printen ging het een stuk beter en kreeg ik geen onzin dingen.
Zo dadelijk alvast Theresa naar beneden sturen dan wordt het al veel rustiger.