tja toch weer winters

Donnerstag 24.März

Kijk ik naar buiten toen ik opstond en wahhhhh helemaal wit. Het sneeuwde nog behoorlijk ook. De wekker was om 5.45 gegaan en Theresa was pas om 7 uur wakker. Dan een poos in bed tv kijken en ontbijten en pas tegen 10 uur waren we allemaal aangekleed en klaar. Met jan en Theresa samen wat inkopen doen en dan snel eten maken, rucolasalade, frietjes en een gebakken paashaas wat Theresa helemaal het einde vond.

In de middag weer een poos bezig geweest met albums herstellen en fotos plaatsen en dingen corrigeren. Fdoordat er vorig jaar lang problemen waren bij waarenjij heb ik wel stukjes erop gezet maar de fotos niet want dat ging niet. Nu moeten er eigenlijk albums gemaakt worden maar het lukt niet om ze te bestellen want je maakt er een en dan zeg je maken en dan komt er een proefversie om te controleren voor je definitief kan bestellen . Nou die versie komt niet. Het vervelende eraan is dat een deel van de fotoruimte is verlopen en ik dus wel een boek moet bestellen anders moet ik het geld uitgeven aan extra fotoruimte. Na contact met hen heb ik wel nu gratis fotoruimte gekregen dus ik ga als we terug komen van ons weekje nog een keer aan de gang in de hoop dat het dan beter gaat. Heb ieder geval wat meer tijd.Ik moet nu nog alle fotos van de trouwerij uitzoeken en dan erop zetten. De fotografe heeft alles door elkaar aangeleverd wat ik echt een dom iets vind en verder heb ik van verschillende mensen fotos die ik dan moet invoegen anders krijg ik ook alles door elkaar. Ik wil graag de dag op volgorde erop zetten . Ik gebruik de site alleen nog om albums te maken en te laten drukken. Pindat bevalt me beter maar daar kan ik de albums niet zo laten drukken.
Eind van de middag belde Jannick, hij heeft beide rijbewijzen gehaald en in zijn zak zitten. Hij mag wel een flinke portefeuille aanschaffen voor al die rijbewijs kaarten en zijn chauffeurs bewijs en zijn gewone rijbewijs enz. Duurt nog wel voor hij thuis komt niet voor half 8 vanavond en hij rijdt gelijk langs de brandweer om al zijn spullen weer in te leveren die hij mee had. Op school in je gewone uniform, praktijk in je brandweer outfit. Tja structuur moet er zijn. Ik vroeg hem net aan gehaald of ruim maar ze krijgen alleen te horen gehaald of niet. Als je binnen de 5 fouten blijft ben je geslaagd als je er meer hebt heb je nog een mondeling examen. Hij weet dus dan hij minder dan de 5 toegestane fouten had.
Laat hij nou net bellen dat hij al in Gröbming is en het is pas 19 uur. Zal Theresa fijn vinden want die is nog wakker en heeft Papa ook 4 dagen niet gezien.
Kom ik toch net tot de ontdekking dat dit weekend uitgerekend de zomertijd in gaat. Dus we moeten nog vroeger opstaan. We zouden om 4.45 op weg naar Salzburg gaan maar dat is dus nog een uurtje minder. Zou het daarom zo goedkoop geweest zijn? Tja een ticket voor 20 euro dan mag je niet mopperen.