Autokeuring

Oostenrijk, Schladming

maandag 2 maart 2009
Jan was al vroeg naar Liezen voor de autokeuring en de toelating. Dat is allemaal geregeld nu maar weer wachten op de papieren. Het enige wat aan de auto gedaan moest worden was hetzelfde als met onze andere auto. De remvloeistof bevatte te veel water, vast Hollands.
Zover ik weet hebben ze in Nederland nog nooit erna gekeken. Maar goed ik kan me voorstellen als je in de bergen woont dat die eisen strenger zijn. Jan heeft het gelijk bij de garage laten doen en was precies op tijd om de papieren bij de meneer van de keuring in te leveren voor hij vertrok.
Jan had Jannick en in Schladming afgezet want Jannick wilde voor de racefietsaanbieding op tijd zijn. Jan is doorgereden naar liezen. Jannick heeft de fiets gekocht echt een mooie fiets weegt slechts 8 kg grotendeels carbon. Ook de goede hoogte want Jannick is best lang. We hebben de fiets uitlaten pakken anders zo moeilijk meenemen. Dan terug naar de bushalte gaan lopen. We hadden weinig tijd over toen we terug kwamen want Jannick moest werken.
Het enige wat overbleef was met de mountainbike gaan, maar Jan had de sleutel meegenomen en wist niet waar de 2e sleutel was. Dus Jannick heeft het slot eraf gezaagd.
Ik ben zijn eten wandelend in de stromende regen gaan brengen en heb een poos in het stadion staan kijken , het was erg druk bij de lessen. Dan een chocola bij Gerhard drinken en weer naar huis gelopen. Jan was ook ondertussen thuis gekomen.
Jannick heeft toen hij thuis kwam de fiets in elkaar gezet en geprobeerd.
Hij is er superblij mee en helemaal zelf verdiend.