Weer een dag om

Mittwoch 23.August
Zo dat was weer een vroegertje maar deze keer was ik al wakker. Om half 8 aan de wandel naar de huisarts. Bloedprikken en recepten gehaald. Vandaar naar de apotheek die zo vriendelijk waren om te bellen voor een ander recept want met een doosje met 40 en 2 x daags lukt het met de vakantie niet. Geen probleem dus met mijn groot verpakking voorrraad op pad naar huis. Bij de bakker een belegde Kornspitz gehaald want ik was nog nuchter en had zwiebelbenen. Thuis kwam Jan mij al met de auto voorbij want die ging werken. Dan ik lekker aan de koffie.
Ik voel me helemaal happy want ik ben nu 10 kilo kwijt hoop op nog wat meer nu alles zich stabiliseerd.
Jan kwam thuis van zijn werk bij de Polizei nog een keertje vrijdag dan is dat daar ook weer klaar tot de volgende invalperiode. Theresa zat in de zandbak en zei oh Oma ik ben zo alleen ik kom naar boven. Ingrid kwam een bakkie doen. Dan etenstijd, Theresa was het niet eens dat ze beneden moest komen eten maar dat wist ze al vanaf vanmorgen. Ik heb aardappeltortilla gemaakt van de restanten, aardappelen, rode paprika, uien,tomaten ,vleesreepjes en eieren. Smaakte best goed alleen had ik niet zo trek want mijn ontbijt pas om half 11 gegeten.
Na het eten kwamen Andre en Petra voorbij. Uitgesproken maar we hebben niets naar hen toe. Maar kunnen niet met Inge overweg. Zij vinden haar heel net en kennen haar al jaren. Wij hebben niet veel met haar op en zijn haar gezeik beu. Verder voelen we ons heel erg gepakt dat wij de zwarte piet gekregen hebben dat de gasten geklaagd hebben.
Nou weten wij al jaren dat gasten klagen maar het voelt niet goed.
Afgezien wij weten ook dat Inge op het Bezirk gewerkt heeft en we hebben niet het idee dat ze bij haar collegaas goed lag dus we zijn niet de enige. Ze voelt zich ver boven ons verheven maar ze heeft geen idee wat wij voor opleiding of werk gedaan hebben en dat is vast meer dan zij heeft gedaan. Jan werkt ondertussen alweer 12 jaar of zo op het Bezirk en heeft ook lang in Irdning op het Bezirk en de Polizei in Schladming , in Irdning en Stainach gewerkt en ze willen altijd hem terug . Ook de appartementen deed hij voor het Bezirk. Nu woont er een rechter permanent. Je mag niet zo maar op het Bezirk of Polizei werken ook al is het maar schoonmaak. Jan heeft zelfs de sleutels en mag overal komen ook als er niemand is. Maar prive zien we eigenlijk niet meer zitten is veel te ondankbaar werk en je doet het nooit goed.
Gelukkig waren de gasten in het huis van Alma steeds heel tevreden, maar die ontvang je dan ook zelf en leidt je rond en vraagt of er iets is wat niet goed is of wat ze anders willen. Hoewel de ene gast hadden we een babybedje voor gehaald en vroegen of ze ook de kinderstoel wilde dus zeggen ze nee hebben we zelf mee. Dan vraagt Alma hadden jullie geen kinderstoel gevonden? Maar die hadden we aangeboden en die hadden ze zelf. Misschien een misverstand kan altijd gebeuren.
Blij dat we op vakantie mogen en even alles achter ons kunnen laten.
Weer bijna een dag om, Jan zo weer werken .
Net kwam de 2e lading met stenen en grind lag er al. Vrijdag beginnen ze bij de buren met de muur.
Langzaam aan gaat er weer een project klaar komen en heel veel geld armer. Maar dan heb je ook wat (tonnen steen en grond en grind) Dan moet Ingrid nog meer afval weg brengen en de rekening komt ook nog daar van. Heeft ze alle keren brengen aan het eind van de maand laten afrekenen anders krijg je van elke keer weer een rekening. En je kan maar in gedeeltes door het gewicht met de auto weg brengen. Maar er komt schot in.
Dan kunnen Ingrid en Jannick beginnen met terras, hekken en wat al niet meer, gras groeit de kale vlakte wordt steeds kleiner. Volgend jaar pas echt plezier van alles. De tuinmeubelen die ze in een krantje had gezien was het toch niet toen ze waren gaan kijken dus er blijft nog genoeg te doen.
Ik moet me nog even buigen voor we weggaan dat alle betalingen geregeld zijn en de administratieve rompslomp. Zorgen dat er voldoende kattengrit en eten enz voor de schatjes is.
Het weer is een beetje wisselvallig , toen ik in vanmorgen vroeg de deur uit ging was het nog fris met 8 graden. Toen ik van de huisarts terug kwam kon de jas in de tas blijven en zeer zonnig. Rond het middaguur alles dicht getrokken en veel bewolking en met 20 graden niet koud.