Een bezige dag

Oostenrijk, Schladming

Vanmorgen al vroeg douchen en ontbijten en omdat het zo koud was nog even terug in bed om warm te worden. Sabrina kwam en al protesteerde ze Mama ging toch weg. Nadat Ingrid terug was me zelf ook helemaal net gemaakt want Inrid en ik gingen naar Mandling waar een fabrieksverkoop was van Steiner. We kwamen daar aan en overal auto´s , dan eindelijk een plekje gevonden en met de kinderwagen naar de hal gelopen. Heel raar de hal was helemaal donker, honderden mensen in de rij om te betalen en honderden in de rij met een rol stof wat ze moesten laten afmeten. Overal lege dozen en buiten mensen met enorme zakken vol. Ingrid had ritsen nodig en ik ging voor de Trachtenknopfen . Dus eerst ik een rondje en ze hadden prachtige Stutzen voor 12 Euro maar daar ga ik niet voor in de rij staan behalve als ze de knopen hadden. Dus niet en ik naar buiten en Ingrid naar binnen en daarna samen met niks naar huis. Er was hoofdzakelijk stoffen, garens , kussens en dekens maar voor ons niets daarbij. We waren allebei onder de indruk van de kooplustige mensen en hadden zo iets wat raar dat je in het donker daar moet rondlopen. Om 10 uur weer thuis en ondertussen leek het of het weer wat beter ging worden, het was mistig en regende. Eten koken , samen met Jan eten en in de middag met Jan meegereden even naar de bank en naar Nynke om mijn Sintspullen op te halen. Ik ben er zo blij mee en kan nu weer cadeautjes gaan inpakken.
Thuis gekomen wat hapjes uit de vriezer gehaald, dus we kunnen vanavond wat knabbernossi eten en ik heb nog komkommers en wat kaas.
Bij de Post een leuke verrassing , de trouwkaart van Fermalia en Mike die volgend jaar op 7 Juli gaan trouwen. Dus we gaan weer een reisje plannen naar Nederland en omdat het vakantietijd is denk ik eraan om dan onze vakantie er van te maken. Weer iets om ons te verheugen.

wat is knabbernossi Nicolette, leg me dit eens uit.....