Dag 3 Gouda, Schiphol en Leiden

Nederland, Gouda

Het waaide nog steeds stevig en af en toe hoosde het heel hard.

Lekker geslapen want het is toch vermoeiend allemaal. Al vroeg op pad om in Leiden een bril te gaan kopen. Bij Hans Anders eerst de ogentest en dan de gehoortest en ik kon daarna gelijk bij de audicien tercht. Die begon zeer gericht vragen te stellen en het was heel gek want ze beschreef en vroeg naar dingen en inderdaad daar heb ik problemen mee . Zelfs 2x in het ziekenhuis terecht gekomen. Zij denkt dat ik de ziekete van meniere heb en had het liefst gezien dat ik gelijk een afspraak op het LUMC gemaakt had. Maar dat gaat zich nu niet meer uit qua tijd. Dus in Oostenrijk toch gelijk achter aan trekken. Mijn gehoor is veel slechter geworden en rechts nog 6% en links 60% met veel uitval. Ze heeft me met nog wat dingen en vragen geholpen en ik kan nu wat gerichter dingen gaan ondernemen. Dan mijn brillen gaan uitzoeken, de eerste die ik uitzocht is het inderdaad geworden en er waren er nog 4 die ik leuk vond en die me stonden. De doorsag gaf het veersysteem wat in eentje net zoals in mijn eerste uitgezochte bril zit. Heel misschien gaat het lukken dat ze zaterdag klaar zijn anders haalt Erna ze op en stuurt ze op naar mij.
Tja het was toch nog een aardig bedrag, de bril kost kant en klaar 430 euro maar ik krijg de 2e er wel helemaal gratis bij en ook met alles wat de eerste heeft. Speciale actie op het moment waar ik erg blij mee ben.
Dan op weg naar Gouda naar Bianca. Aangebeld niemand, geprobeerd te bellen geen antwoord. Toen deed de buurvrouw open en zei dat Bianca naar de school was want Nina was niet lekker. Ik dacht al dat ik en afspraak verkeerd had geregeld maar het was toch goed. Lekker lunchen en toen zat ik er door heen dus ik zei ik moet even een rondje gaan lopen buiten. Dus ze gingen allemaal mee en we zijn naar het hertenkamp gegaan. Ondertussen was Dennis achter ons aan gekomen want Bianca had hem gebeld dat we niet thuis waren maar aan de wandel want hij wilde ook langs komen. Dan allemaal weer terug gaan lopen en lekker avondeten en dan snel weg naar Schiphol voor de paspoort aanvraag. We waren te vroeg maar konden gelijk geholpen worden. Jan liet ook het papier zien en vroeg kan ik het paspoort gelijk laten vernieuwen maar nee hoor. Het papier is van buitenlandse zaken en zij zijn van binnenlandse zaken. Tjaaa.
We waren weer snel in Leiden .