slecht weer

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vrijdag 9 nov. 07
Ze geven erg slecht weer op voor de komend dagen. We hoorden dat het in Nederland ook slecht is met hoog water en een superstorm. We verwachten hier 1 tot 1 ½ meter sneeuw en het waait ook stevig en daardoor wordt de lawinekans erg hoog. Doordat er in Finland geen sneeuw was zijn er morgen en zondag slalom skiwedstrijden op de Reiteralm., zaterdag de dames en zondag de heren. Het is dan ook druk in de omgeving. Veel mensen combineren het met zelf te gaan skiën..
Jannick is gisteren thuisgekomen van Tauplitz. Hij heeft een fijne trainingsweek achter de rug. Wel is hij heel moe. Vandaag moest hij weer naar school en vanmiddag nog krachttraining. Maar dan is hij het weekend trainingsvrij. Hij moet nog wel morgen van 7.30 tot 13.15 naar school. Dan rijdt hij met een ouder mee naar Murau en is hij het weekend bij Katja. Katja is jarig en heeft een feestje.
Jannick kan in ieder geval parttime bij sportschool Fit en Fun werken in het winterseizoen. Ik ga bij het Erlebnisbad in Schladming in het winterseizoen werken als Saunawart. Seizoenswerk is hier heel veel.
Het is vandaag appeldag. Op tv gaat het over appels, op de Volksschule krijgen de kinderen vandaag een appel en bij het boodschappen doen bij de Billa wij ook. 80% van de appels in Oostenrijk komen uit Steiermarken.
Heeft te maken met de ideale temperaturen voor appelteelt.
Ik ben vanmiddag even snel mijn training gaan doen in de sportschool. Jan ging Jannick ophalen en ik kon dus gelijk mee naar boven. Nadat ik woensdag bij de masseur was geweest en ik mijn arm weer veel beter kon gebruiken, was ik de dag erna helemaal beurs. Ik heb nog steeds een pijnlijke arm maar het bewegen is een stuk beter.