Jannick speelt buiten met Theresa

Sonntag 8.März
Wouw wat een prachtige dag , op het balkon was het in de morgenzon zelfs 28 graden. In de nacht nog wel vorst . In de tuin nog steeds een aardige laag sneeuw dus we moeten nog een beetje wachten op de bollen.
Jannick was met zijn vliegobjecten buiten, Theresa spelen en Ingrid een frisse neus halen.
De sneeuw smelt nu wel hard weg en de grens ligt een stukje boven ons.

Gisteravond was ik naar het Panoramabad waar de voorstelling van de gemeenteraadkandidaten en de projecten van de SPÖ werden voorgesteld. Was een leuke avond, informatief en ik kan me er helemaal in vinden dus me maar aangemeld om mee te denken. Na de verkiezingen is dan de eerst volgende bijeenkomst.

Ik was vanmorgen met Jannick naar de kinderbeurs, we waren mooi op tijd stonden vooraan en waren er snel door heen. Jannick had puzzels voor Theresa, een hele tas vol met kinderbandjes want hij heeft nog een cassette speler en hij heeft een digitaliseerder. Theresa heeft zo´n kindercassettespeler bij ons dus we kunnen nu heel lang vooruit. We hadden een aantal dvd´s voor Theresa die nog nieuw in de verpakking zaten voor 2 euro per stuk. Die zijn voor in de auto als we op vakantie gaan, (nog 2 weekjes)Eigenlijk wilde we weg gaan en toen zag ik een droomdirdl met blouse voor Theresa hangen mt 104. Ik dacht dat ze wel veel zouden vragen maar ze vroeg maar 12 euro. Dus die heb ik voor haar gekocht want Ingrid zei van de week dat ze een dirdl voor Theresa nodig heeft voor de 1e communie van een neefje van Theresa. Ze had er nog wel maar een te klein geworden, de ander hebben we vandaag nog gepast was het lijfje te groot. Dat is er eentje die Ingrid als klein meisje nog gedragen heeft. Deze hebben we gelijk gepast en de blouse en het lijfje waren goed alleen de rok te lang maar daar kan je eenvoudig wat aan doen en de kleur staat Theresa zo goed.

Jannick heeft nog even snel een nacht in Metz geboekt dan overnachten we daar. We hopen dat in 7 uurtjes te doen. Jannick komt zondagnacht uit Neurenberg en gaat dan slapen, we willen maandag overdag gaan rijden en dan kan Jan eventueel het eerste stuk rijden en Jannick nog wat rusten, dan rijden we door naar Metz in Frankrijk. Dan gaan we op dinsdag naar Parijs waar we een nacht een hotel hebben. Ingrid en Jannick gaan dan een dagje en een avond in Parijs rondstappen en wij houden Theresa. Jan en ik zijn niet zo dol op Parijs, ook al meerdere keren geweest. Dan nemen we Theresa ook wel bij ons op de kamer kan ze gewoon naar bed.
Woensdag gaan we dan naar het Magic Circushotel bij Disneyland in de buurt en daar blijven we tot zondag.

In de middag ben ik verder gegaan aan het nachtkastje, ik ben er helemaal klaar mee en ik vind hem best mooi geworden. Ingrid heeft hem al naar beneden gesjouwd en hij staat al naast het bed van Theresa. De kleur is iets donkerder dan haar bed maar past goed.

Jannick was ondertussen na een alarm weg gerend, iemand in de Enns gevallen of gesprongen.
Geen idee of hij als Wasserretter of Feuerwehr weg is.

Personensuche in Schladming
Um 17:17 Uhr wurde Landeseinsatzleiter Rene Rössler von der Landeswarnzentrale Steiermark alarmiert, dass eine Person in Schladming vermisst wird. Umgehend verständigte Rene Rössler den Journaldienst der Bezirksstelle Liezen welcher per Sms Alaramierung alle aktiven Mitglieder der Bezirksstelle alarmierte.
Schon nach kurzer Zeit konnten sich vier Mitglieder der Ortsstelle Schladming mit der Einsatzleitung der Freiwilligen Feuerwehr Schladming besprechen. Der Einsatzleiter der Österreichischen Wasserrettung Roland Schwab konnte sich schnell ein Bild über das Geschehniss machen und die bereits nachrückenden Mitglieder aus Liezen  informieren. Sofort wurde durch die schon anwesenden Mitglieder eine  Sichtsperre eingerichtet und die Fließ-/ Wildwasserretter am Ufer positioniert.
Als weiteres Einsatzpersonal anrückte, erreichte die Einsatzleitung die Nachricht, dass die Person unverletzt in einem Kaffeehausdurch die Polizei aufgefunden wurde.
Nach einer kurzen Nachbesprechung rückten die Mitglieder wieder ab bzw. wurden storniert.
Die ÖWR Bezirksstelle Liezen möchte sich recht herzlich bei der Freiwilligen Feuerwehr Schladming sowie der Polizei für die gute Zusammenarbeit bedanken.
Um 19 Uhr konnte nach dem Veräumen des Gerätes und einer Nachbesprechung die Einsatzbereitschaft wieder hergestellt werden.