Alweer bijna weekend

Vanmorgen was ik vroeg wakker eigenlijk nog nacht ergens na 3 uur. muziek op de tv aangezet en dan maar luisteren tot ik weer in slaap ben gevallen. Dan wakker van de wekker van Jan . We moesten er uit om 8 want de auto moest naar de keuring. De eerste want hij is nu 3 jaar. Jan had de keuring bij de ÖMTC afgesproken. Dus op weg naar Liezen bij stralende zonneschijn. Het is steeds tussen de 25 en 30 graden.
De auto neergezet en de sleutels afgegeven en aan de wandel. We waren bij Jisk gaan kijken was ik nog nooit geweest. Dan doorgelopen naar de KIK en dan naar de Action. Bij de Action wat dingen meegenomen. het was ondertussen half 11 dus op ons gemak terug gaan lopen en dan nog even wachten bij de ÖMTC. De auto is goedgekeurd geen gebreken dus dat is mooi. Viel wel gelijk op dat het toch een 25% duurder is geworden.
Op de terugweg hebben we Stainach aangedaan. Het was de eerste keer sinds de ombouw dat we naar de Landena gingen. Het is erg mooi en ruim geworden.
Nu moet Jan nog een afspraak tegenover ons maken om de spiegel en deur bij de spuiterij te laten doen. En hij moet een servicebeurt afspreken bij de garage tegenover ons. Ik moet hem echt achter zijn reet blijven zitten anders heeft hij het over een jaar nog niet gedaan.
Thuisgekomen heb ik loempiaas in de airfryer gemaakt , zo heerlijk krokant en goed geworden. Ik vind ze lekkerder dan uit de frituur.
Dan ben ik begonnen aan Jan zijn kledingkasten , alles leeg gemaakt uitgezocht en opnieuw gevouwen. Wat dingen met vlekken de vuilniszak in. Kleding die niet net meer is in een grote lade met zijn huiskleren kan hij thuis naar hartelust dragen of klussen.
Ik vond dus echt kleding met de prijskaartjes nog eraan. Hij verdomd het om wat anders aan te trekken. Ik heb hem nu gezegd je draagt iets en als het schoon is hang je het terug en neem je de volgende dag wat anders. Ik kon en hij ook niet zijn nieuwe kleding terug vinden maar die heb ik nu toch gevonden. Ik heb van zijn 3 hangkasten nu 2 hangkasten gemaakt en Jan is nu bezig om plankjes te maken voor in die kast die nu leeg was. Dan kan ik overzichtelijker zijn kleding wegbergen. Dan hopen dat hij het ook zo wegbergt zoals ik het bedoeld heb. In een oogopslag kunnen zien wat er is. Er mag nooit wat weg en sporten doet hij al jaren niet meer. (van wie zou Jannick dat hebben?) Dus ik heb alles en dat was veel in een grote lade gedaan. Dan moeten we maar eens kijken wat we weg kunnen doen. Verder een enorme berg korte broeken gevonden . Ik had nieuwe gekocht omdat hij zei ik heb er niet meer. Maar ik denk dat veel misschien niet meer past dus hij moet ze doorpassen.
Nu zo even aan de wandel naar de apotheek.
De wandeling was alsof ik lood in mijn schoenen had zo warm en benauwd. Thuisgekomen is Jan verder gegaan met zijn plankjes. Dat gaat niet zo snel maar hij doet het tenminste. Straks nog zien of ik hem kan overhalen om korte broeken te passen.
Laat het passen nou gelukt zijn. Ik had 2 broeken met vlekken die ik nu met ossegalzeep heb gedaan worden ze niet schoon kunnen ze in de vuilniszak. Er vielen 3 gelijk van zijn kont af dus ook gelijk weg. Hij heeft 3 nette en een stapeltje goed genoeg voor camping , thuis of zwembad. Ik laat hem nu eerst met rust en dan ga ik de hangkleding door maar dat hoeft niet vandaag. Nu hij plankjes heeft heeft hij zelfs ruimte over. Ik heb voorzichtig aangekaart dat hij nog zoveel sportkleding heeft en dat het er niet naar uit ziet dat hij met zijn 76 jaren nog gaat sporten. Ik mag al blij zijn als hij een stukje wil lopen. Maar ik ben happy met wat ik vandaag bereikt heb.
Jannick en Meli zijn op het feest op Jannicks werk. Ik hoop dat ze veel plezier hebben. Voor ons is het nu ook weekend.