Een stapje verder

Vanmorgen wakker van de wekker , doordat ik zo slechtr in slaap kom probeer ik ritme te maken door de wekker te zetten en wel op tijd op te staan. Ik ben om half 11 gaan wandelen naar mijn therapie afspraak. Jannick belde mij terwijl ik daar was. Dat was misschien maar goed ook. Ik was woedend . Jannick is akkoord gegaan met dat het wat de kinderen zo blijft en dat hij alimentatie voor de kinderen betaald de verdeelsleutel is 3 dagen Jannick 4 dagen Ingrid. Ze mag het kindergeld alleen krijgen . Jannick. Het was inderdaad die Rechterin waarvan we weten dat ze niet op hand van een man is. Ze hadden daar gezegd dat er geen gedeelde wohnsitz meer wordt eggeven in Oostenrijk maar het Europese recht zegt wat anders daar hebben ze hier schijt aan,. Nu moet nog de scheiding voor het gerecht. Ze gaat veel eisen maar of ze dat ook krijgt want daarmee gaat Jannick zegt hij wel voor het gerecht. Nog een zaak om de kinderen kan hij gewoon niet betalen. Maar we zijn nog niet uitgespeeld. Ze blijft deze maand al in gebreke met 5 dagen voor Jannick maar het wordt over een jaar gerekend officieel in overleg maar dat wordt meer dat zij kan uitmaken wanneer.
Ingrid heeft vandaag bijna niets van haar eisen gekregen ipv 800 Euro voor de kinderen krijgt ze maar155. Ze wilde Jannick alleen 2 weekenden per maand maar dat ging ook niet door.
Ik heb volgende week behalve de afspraak voor Jan in de Dopplerkliniek ook een afspraak over verdere stappen. Ik moet 6 weken op Reha maar dan kan niet als er geen verzorging voor Jan is. Thuisgekomen wat te eten voor Jan gemaakt en weer op weg gegaan voor mijn medische afspraak. Het gaat mij niet goed vandaar dat ze willen dat ik er tussenuit ga en een Reha aan neem. Ik krijg andere medicijnen en moet rust nemen.
Ik was onderweg en een stukje verder stonden cameratroepen van Puls 24. Ik dacht al vast iets gebeurd maar had zelf nog niets gehoord. Het was bij het gele gebouw voorbij het Letmaier terrein dat grote gele huis met die enorme deuren en dat kleine trapje naar de voordeur, tegenover het brugje naar Landhaus Georg. (info voor Annemarieke) Dat zit ik in de avond tv te kijken komt het ook bij de ORF op tv in dat huis heeft een 52 jarige vrouw haar 56 jarige partner omgebracht. Dus erg dichtbij. Tja ook in Gröbming.

O, echt? Vreselijk! Het is erg dat dit soort stappen genomen moeten worden bij een scheiding. En uiteindelijk zijn de kinderen toch vaak de dupe. 🙏