Dagje rondtouren

Slovenië, Catez ob Savi

Vanmorgen weer mooi weer wel wat bewolking. We besloten naar Llubljana te gaan. Daar aangekomen konden we geen parking vinden en alleen parkeerplaatsen met max. 2 uur. Als we met Sabrina lopen gaat het al niet zo snel. We waren terug en nog een poging gedaan om andere parkeerruimte te vinden maar helaas. Jan is erg eigenwijs en alles is een richting verkeer. Dus we besloten dan maar terug te gaan en toen Jan naar mij luisterde vonden we zelfs de weg terug. Ik zei hem dat we naar Nova Mesto zouden gaan en we vonden ook waar ik heen wilde. Daar rondgekeken en wat gegeten. Theresa en Sabrina hadden nu beide kleding gevonden. Ook Sabrina zoekt het zelf uit. Theresa is nu op een paar Euro na wel blut. Ze had een nieuwe portemonnee gekocht en ik zei haar goh nu heb je een nieuwe portemonnee maar geen geld om er in te doen. We zaten heerlijk op het terras en het was vele malen goedkoper dan bij ons op de camping of omgeving. Een bolletje ijs groter en voor 70 ct ipv een klein bolletje voor 1,70. We dronken koffie voor 1.30 en Latte voor 1.50 en de grote pizza waar we met zijn allen van aten was nog geen 7 euro. Terug daar vandaan begon Jan weer eigenwijs te doen. Ik zei rechts en hij gaat links staan voor linksaf. Na enig gekibbel ging hij boos toch rechtsaf en ook al hadden we flinke file we kwamen terug op de weg naar Catez. Waarschijnlijk omdat het vrijdag is dat er om 3 uur al zo veel file was. Op de camping gingen Theresa en Sabrina met de buurmeisjes spelen.
Dat hebben ze tot na het avondeten volgehouden. Ondertussen zitten ze weer met zijn allen buiten aan tafel met een memoryspel. Helaas gaan de meisjes morgenvroeg weer naar huis. Ik wist niet dat in Nederland nog zo laat vakantie is. Het brengt voor ons weer wat rust in de tent.

Wat zien ze er leuk uit in hun nieuwe kleren!!!

Annemarieke 2022-09-02 22:28:42

Volgens mij gaat de laatste groep maandag weer naar school.