Augustus maand

Nederland, Gouda

8 augustus
Ik groei zo hard, niet in gewicht maar mijn buik. Ik krijg opmerkingen is het al zo ver? Het is pas 16 weken. Ik weet al namen maar misschien wijzig ik het nog.

11 augustus
Om in de stemming te komen alvast een video over bevallen gehuurd bij de drogist. Spannend en niet te geloven dat ik het over een paar maanden ook weer mag doen.

13 augustus
Naar de dietiste geweest 75 kg.

14 augustus
Erna en Manfred kwamen vandaag. Ik heb ontzettend veel babyspullen gekregen.

15 augustus
Laatste dag moeders voor moeders.

16 augustus
Wippertje met stof bekleed. Zelfde stof als de gordijnen. Daar ook een hoes voor het ledikantje van gemaakt.

18 augustus
De babymeubeltjes opgehaald. Jan heeft ze in elkaar gezet. Het ziet er al zo af uit.
Ik voel me goed op de afschuwelijke maagpijn na. Ik voel de baby steeds bewegen. Dat geeft me veel vreugde en moed. Ik houd al zielsveel van het kind. Je bent een echte liefdesbaby. Elke keer als ik d babykamer in stap voel ik me trots. Ook voel ik vertedering.

21 augustus
Vandaag kreeg ik een monsterpakketje van Natusan.

23 augustus
Al 19 weken

27 augustus
Grootste schrik van mijn leven, ik had bloedverlies. Ik ben zo bang om de baby kwijt te raken. Ik moet vannacht afwachten dat doe ik samen met Jan. Ik voel me schuldig en verdrietig en kan niet slapen.

28 augustus
Contact opgenomen met het ziekenhuis. Het bloeden is gestopt en ik moet naar dr. Favier.
God zij dank alles is goed met de baby. Het was een bloeding van de baarmoedermond. En alsof je weet dat ik me ongerust maak spartel je flink in mijn buik rond.
Ik heb geboortekaartjes rechtstreeks bij de drukker besteld. Ook een grote afbeelding ervan om in te lijsten.

29 augustus
Hele dag bloedprikken GTT. en naar de dietiste. Niet veel aangkomen.