De dag eindigd weer met noodweer.

Samstag 2.Juli
Werden gewekt door Theresa, even in bed tv kijken en ik was er al uit gegaan om te douchen. Dan ging Jan douchen en Theresa wilde ook . Nou Oma wachten met de handdoek en zij met Opa onder de douche. Opa kon zich gelukkig zelf afdrogen.
Aankleden en ontbijten. Ik had gevulde croissants en ze at er mooi 2 op. Bleek later dat ze beneden ok al ontbeten had.
Opa en Oma moesten even naar de Spar en ze mocht mee. Mama was in de tuin bezig, Papa had een voetbal toernooi van de brandweer.
Thuis gekomen was ze het niet eens met het feit dat ik geen tv aanzette maar vond dat ze buiten moest gaan spelen. Dus zij boos naar beneden en even later zag ik haar in haar zwembad dus zo erg was het niet.
Prachtig warm en zonnig weer dus geen klagen. Wij lekker van de grilplaat eten. Grilspiesjes, Hamburger, Kartoffelsalat Ananas, en Salat. Daarbij een glas Sangria net vakantie.
Jan was daarvoor al in de badkamer bezig met de rand die tussen natte deel en laminaat komt. We hadden al een rand om de tegels maar er moet een randje net ietsje hoger komen dat er geen water op het laminaat komt dus Jan was daar lange tijd mee bezig om die rand op hoogte te brengen. Ook heeft hij de laatste kleine stukjes plaat gezaagd die daar op komen voor het laminaat erop komt. Hij heeft de naden alvast gestreken met dat waterdichte rommel. Dus hij was toch weer bezig .
Ik had vanmorgen eerst de wassen gedaan, gedroogd en opgeruimd. Want ja het gewone werk zoals bedden verschonen gaat gewoon door. Is een beetje behelpen maar het lukt tot nu toe.
Dan gaat ineens de bel we verwachten niemand dus nieuwsgierig naar beneden. Bezoek is altijd leuk dus je weet maar nooit. Het was Hans die even kwam vertellen dat ze eerder vertrekken en nog even wat dingen wilde doorspreken. Hem later weer uitgezwaaid want hij kreeg zelf ook nog bezoek.
Eind van de middag trok het dicht en van alle kanten kwam er slecht weer aan wat ook losbarstte. Heel veel regen, wind en onweer. Deze keer ging het Feuerwehralarm ook dus of kelders pompen of blikseminslag dachten we. Inderdaad het was pompen.
Ik geloof dat we nu het ergste gehad hebben bij Flachau en de Westbahnstrecke grote problemen en heel veel schade . Hagelschade , bomen om enz. Dus ik geloof dat we nog blij mogen zijn dat het hierbij gebleven is. Maar het zijn echt zeer heftige buien met heel veel water.
Ik was een poosje bij Ingrid gaan zitten, ze was wel erg eenzaam en dat al dagenlang. Vannacht heeft Jannick nachtdienst op de ambulance dus komt ook niet thuis. Theresa was ongenietbaar en al 3x op haar kamer gezet door Ingrid. Uiteindelijk lag ze op de schoot van Ingrid te slapen en heeft Ingrid haar maar naar haar bedje gebracht.