Het is warm tot zeer heet

Het is warm tot zeer heet.

Sonntag 2.August
Wat een teleurstelling, veel regen en niet warm met maar 16 graden. Wat hebben we dan gisteren geboft.
Gisteren mijn pc omgesteld naar Windows 10 en dat bevalt me dus al beter. Ik wacht nog even met het omstellen van mijn nieuwe pc eerst kijken of er geen problemen komen.

Eerste probleem opgelost, bijna helemaal zelf maar toen kon ik iets niet vinden en heeft Jannick het voor me gedaan. De printer wilde niet gevonden worden. Maar werkt nu.

Een rustige zondag, Jan is beneden aan het opruimen, ik de wassen gedaan , bed verschoond, eten gemaakt,opgeruimd (voor even morgen is Theresa er weer) Jan zijn papieren van zijn werk gescand en opgestuurd. Vaatwasser gevuld en leeggeruimd en klaar ben ik voor vandaag.

De mevrouw van het kerkkoor kwam voor het as bruidspaar om de speellijst door te spreken.
Jannick had het nieuwtje dat de brandweer het zich niet laat nemen om het bruidspaar te stelen. Maar dat betaald het bruidspaar zelf en de getuigen hoeven zich dus geen zorgen te maken. (de getuigen betalen dat hier )
Het schema moest dus ook weer omgegooid worden want het stelen is na de kerk ( duurt voor hen toch een 1 ½ uur en dan stond het foto maken gepland dan gaan ze nu voor ze trouwen in de kerk doen, ik denk zelfs ook voor ze op het gemeentehuis trouwen .
Wat houdt het allemaal in ? We worden al vroeg die dag gewekt door de brandweer en ik geloof zelfs met kanonsschoten. Daarna ontbijten ze dus ook hier. Na de kerk staat de brandweer er en ze rollen de slangen uit en er gaat water de lucht in en de sirene gaat , ook moet er een boomstam met een botte zaag door Ingrid en Jannick worden gezaagd (leuk he trouwen hier) De bruid wordt gestolen en gaat naar een onbekende plek daar wordt gedronken , ziet de bruid kans om haar bruidsboeket als ze gestolen wordt achter te laten kan de bruidegom haar daarmee vrijkopen, anders zijn de kosten normaal voor de getuigen of de Paten .Ze wordt gestolen door de brandweer en de gasten gaan naar St George waar het bruidspaar ook weer afgeleverd wordt door de brandweer en ze dus ook allemaal aan tafel schuiven als bruidsprijs. Je moet er wat voor over hebben om hier te integreren. In die tussentijd wordt er gedronken en onderhandeld.
Het is een Trachtenhuwelijk dus de meeste mensen zullen in Tracht zijn of in uniform.
We hopen op mooi weer want dan is het eten in de tuin van St Georg maar anders is het gewoon binnen. Maar buiten heeft toch wel iets denk ik zo.
Ik moet zelf niet vergeten om een afspraak bij de kapper te maken op die dag. Elke keer denk ik gelijk even langs de kapper lopen en dan kom ik thuis uhhhhhh vergeten.

In de avond ging het alarm af, ambulance en brandweer gingen er op uit. Jannick was met Ingrid en Theresa al bij de brandweer want daar waren ze met nog veel meer brandweer mensen met gezin kijken naar een motorshow die het Rüsthaus op het veld gehouden werd. Dus ze waren gelijk aanwezig. Maar ze kwamen al snel weer terug want de brandweer van Stein en Pruggern waren er ok al en ze hadden alleen de kraanwagen van Gröbming nodig. Verkeersongeval bij Moosheim , bestuurder bezopen, ze leren het hier nooit.
Ingrid krijgt nu ook en beetje haar draai omdat ze nu ook in de brandweerkringen is opgenomen, vandaag bij een collega van de brandweer en zijn vrouw en die hebben en zoontje ongeveer zo oud als Theresa dus dat is leuk kunnen ze spelen. Als de brandweer uitrukt bij grote ernstige dingen zitten veel vrouwen in het Rüsthaus, ongerustheid neemt het niet weg maar je bent dan tenminste samen.