storm

Storm

Sonntag 11.Jänner
De dag begon met regen en regen, bij de Kulm staat de wedstrijd nu gepland om 14.15 maar of het door kan gaan , de trainingen waren weer afgezegd. Er wordt heel slecht weer verwacht.
Men zag het deze kant op komen eerst de sneeuwval in Adelboden waar de herenslaolom een verschrikking was, dan zag ik bij Jeannette in Tirol staan het sneeuwt dan een berichtje dat het in Bad Mitterndorf al sneeuwde en even later werd de regen hier sneeu en het is nu half 2 en het sneeuwt lekker door en het wordt alweer wit. De damesrennen in Bad kleinkirchheim zijn toch gekapt en afgezegd verder. Het weer speelt totaal verrückt.
Ondertussen komt er ook weer flink wind opzetten.
Jan is bezig tot mijn grote vreugde met de lampen, het is niet het ophangen want dat is niet het probleem maar om ze apart te laten aangaan moet Jan de elektriciteit veranderen aan de knoppen .
Ik heb mijn witte wasje gedeeld met het witte wasje van Ingrid , we hadden allebei te weinig voor een hele was. Daarom doe ik die maar 1x in de week maar dan nog heel weinig. Zomers heb je gewoon meer witte was. Ik wil graag de keukenspullen een beetje heet wassen.
Ondertussen staat de 2e was aan en heb ik niet voldoende voor de volgende was dus die moet maar even blijven liggen. Normaal doe ik het beddengoed maar dat doe ik nu morgen dan moet ik toch overal de bedden opmaken en gaan wij beneden slapen.
Want nog een nachtje slapen dan komen, Els, Nance, Erna en Anja. Morgenavond komen ze op Salzburg aan en Jan gaat ze halen.
Helaas helaas en helaas de Kulm ook afgezegd vandaag.
Het is avond en het stormt echt heel erg, Jannick kwam net zeggen dat we alles aan de buitenkant moesten controleren want bij hen waren zelfs de vuilniszakken van het balkon afgewaaid, snap niet dat het kan maar ja dus. Bij ons bleek de Sichtschutz los te zijn en Jan heeft net gerepareerd en het is weer vast, de plantenbakken die hoog stonden naar beneden gehaald en hopen dat het verder goed gaat. Jannick heeft buiten ook de containers weggeruimd , de skibak neergelegd en alles wat eventueel weg waaien kan in veiligheid. Zou maar zo kunnen dat hij vannacht nog veel werk krijgt met de brandweer.