Het was zo´n mmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnddddddddddddaaaaaaagggggggg

Oostenrijk, Schladming

Montag 1.August
Het is zo´n mmmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnndag.
Het weer is niks zwaar bewolkt en regen wel nog redelijk warm.
We moesten vroeg eruit want ik had een afspraak in Schladming bij de HNO.
Daar kwamen we eerst Wolfgang uit Ramsau tegen, even bijgekletst dan Ricardo uit Ramsau weer even bijgekletst. Bij de HNO was de spraaktest heel slecht maar dat weet ik al lang.
Daar kreeg ik telefoon van de gasten dat er geen water was. Tja ik weet het ook niet , ik weet dat er een nieuwe bron komt maar geen idee of het daarmee te maken heeft. Dan Ingrid gebeld om te vragen of wij wel water hebben . Dat hadden we. Dan op de terugweg in Gröbming bij het gemeentehuis bij de man die over het water gaat gevraagd. Geen waterdruk weg en volgens de computer alles goed en geen meldingen. Tja dan even op ons hoofd gekrapt en maar even naar Annemarieke gebeld. Die was ook al een uur onder weg om op vakantie te gaan.
Daarna even boodschappen doen bij de Penny en de Hofer
Blijkt er intussen weer water te zijn, hadden ze ons ook even kunnen berichten maar ik kreeg dat van Annemarieke. Op internet zag ik staan dat de Gröbmingeralm dichtblijft vandaag wegens geen water. Dus er is daar wel iets aan de hand , de Gröbmingeralm is voorbij hen. Er schijnt een waterbreuk te zijn vlak bij het huis van Annemarieke dus veel hectiek om niets.
Snel eten maken want Jan moet nog 1 week lang werken, dus vroeg weg. Dat ging niet door want we hadden net ons eten naar binnen gepropt toen hij gebeld werd door de man van de dame die hij vervangt dat hij de sleutel moest inleveren want zijn vrouw ging zelf weer werken. Raar als je vakantie hebt maar ja het zijn Turken en zij zegt helemaal niets kan ze denk ik niet en haar man regelt de zaken dus geen vakantie maar hop aan het werk. Jan heeft dat bij zijn werkgever gemeld en ook dat hij niet eens is met de gang van zaken. We voorzien problemen bij het vervangen van Jan door haar. Maar laten ons geen vakantie terugnemen.
Dus de dag is nog niet afgelopen en we wachten maar af wat het ons nog meer brengt.
Jan nu even de dingen van Ingrid op de zolder zetten en onze vakantiespullen er alvast vanaf.
Theresa zit hier nu dvd te kijken heel gezellig een dvd Barbie en kerstmis. Ben ik nog niet aan toe kerstmis. Ingrid is boodschappen gaan doen in Liezen.
Ik wist wel dat de dag nog niet afgelopen was , de deurbel ging en toevallig gaat Jan naar beneden (anders loop ik meestal) staat er een bedelaar met 2 kinderen voor de deur . Ze wilden geld en de hele riedel (ze zagen er netjes uit) toch maar even de politie gebeld. Die zeiden even controleren op merktekens aan de buitenzijde huis en zo. Ze gaan in ieder geval controleren want vaak is het gewoon om te kijken of er iemand thuis is of vakantie enz.
Dan was in de tussentijd de dvd van Theresa afgeopen en ze kon niet even wachten en drukte op knopjes en ja hoor dvd speler op tilt. Ik kreeg hem niet meer goed en gelukkig Jan nog thuis die alles los en weer vast en gelukkig doet het weer.
En als je denkt dat de dag nu ten einde gaat nee hoor Jan gaat het papier weggooien aan de Stoderstrasse bij ons en er stopt een wit busje Jan denkt die wil de weg weten maar nee hoor een man springt eruit en wil Jan dakreparatie voor 400 Euro. Toch weer de Polizei gebeld en die agent hoorde ik nog net niet vloeken want hij zei ik reed net bij jullie en hij ging weer zoeken. Het is al 14 uur.
Jan naar zijn normale werk.
Samen met Theresa gepuzzeld en spelletjes memorie gepeeld. Ik kon maar 1x van haar winnen. De puzzel had 100 stukjes en die hebben we samen gemaakt. Dan nog Dora op Amazon kijken en ze weet precies als er iets komt wat de Engelse naam is. Oma dat is een backpack.
Ingrid was pas tegen vijven weer terug en had goede Laune want ze was geslaagd bij haar inkopen.
Theresa had nu in de middag al aangegeven dat ze een broodje hier wilde eten. Ingrid zei ook dus ze heeft er van geleerd. Nu ligt ze in ons bed nog wat tv kijken en we hebben haar wel gezegd dat ze in haar eigen bed gaat slapen.