Wel een plaatst niet een plaats

Oostenrijk, Schladming

9 april
Het is eindelijk weer een stralende dag, geen sneeuwval De afgelopen nachten was het bij ons -8 graden. We vallen van het ene uiterste in het andere want voor morgen geven ze temperaturen op van dik in de 20 graden.
We hebben maandagavond toch nog een beetje Jans verjaardag gevierd. Jannick zijn EHBO cursus is uitgevallen en dat komt ons wel goed uit. Jannick is toch moe aan het einde van het seizoen. Het was maandag bar en boos slecht weer en degene die de EHBO cursus geeft moest werken.
Gisteren kwam Jannick thuis en zei dat de biatlon trainer van school tegen hem heeft gezegd waar de hele groep bij was en ook zijn langlauftrainer dat hij een plaats krijgt in de biathlongroep voor volgend schooljaar. We zijn verrast maar Jannick gaat wel zijn opname prüfungen doen in Eisenerz.. Mocht hij daar aangenomen worden kan hij kiezen wat hem het beste lijkt. En zeker in overleg met Waldhuber. Jannick heeft ook met Stadloiber gesproken die was op school .Die was zeer positief naar Jannick en zeker over het feit dat Jannick zowel biathlon als langlaufwedstrijden heeft gelopen. Stadloiber zit ook in de Steirische Ski Verband en zit in de sportraad op school. Hij zei ook dat hij met Waldhuber had gesproken- Wat mensen voor je kunnen doen !!! En dit in positieve zin.
De langlaufgroep viel van verbazing achterover want ze waren er allemaal van uit gegaan dat Jannick de school moest verlaten. Het is ondertussen al lang bekend dat Jannick met Eisenerz bezig is.
Jan werd gisteravond gebeld of hij 7 tot 10 dagen in het zwembad wil werken. Ze hadden zijn telefoonnummer van Heimat gekregen. Hij zou nog horen wanneer.
Maar vanmorgen werd hij gebeld of hij vandaag gelijk kon komen. Dus hij is net weg gegaan.
Ik wil gaan trainen in Schladming en ik denk dat ik als opwarming een flinke wandeling ga maken. Als het zulk mooi weer blijft wil ik naar Schladming gaan lopen.

Ik ben om 12.50 gaan nordic walken naar Schladming, ik had 5 kwartier nodig. Het laatste stuk over de A5 wandelweg en dat kostte tijd, ik moest er gelijk al over bomen klimmen en je moet toch altijd wel kijken waar je loopt. Als je op een dennenappel stapt roets je gelijk door naar beneden. Dan mijn training in de sportschool en met de bus terug naar boven. Het weer was wat gaan verlopen, het regende ligt. Later werd het toch weer mooi.
Jan heeft het naar zijn zin bij zijn zwembad werk. Hij heeft vandaag bankjes en plankjes geschuurd. Tussen de middag eten ze bij Matcher in de keuken. Er zijn ruime koffie pauzes.
Morgen mag hij weer.
Jannick was vanmiddag op de Reiter gaan toeren met de groep. Het is de laatste week om nog te kunnen skiën want de 13e gaat alles dicht. De Dachsteinlift gaat ook nog elke morgen een keer omhoog voor de toerskiers. De condities zijn nog buiten gewoon goed. Ik geloof voorlopig tot de 20e april.
Ik had de Stiererhof alleen vanaf onze kant gezien, dan kijkt het of er nog een stuk huis staat. Vandaag vanaf de andere kant gezien, verbijsterend gewoon alles weg tot aan de grond aan toe. Ik had geschreven dat de nacht erna weer de sirenes afgingen dat was omdat voor de 3e keer de brand opgelaaid was. Deze laatste heeft het woonhuis volledig verwoest. Er komt zelfs nu nog steeds rook vanaf.
De post bracht ons een kaartje van Bianca,Peter en Nina, en Jan kreeg een verjaardagskaart van de seniorenbond. Het is altijd gezellig om post te krijgen.
We zetten ze op de kast en het ziet er altijd gezellig uit.