Dagje Eisenbahnmuseum Knittelfeld

Oostenrijk, Knittelfeld

Donnerstag 5.Mai
Christi Himmelfahrt
Zag er in de morgen nog wel flink bewolkt uit maar droog en veel lichter dus goede hoop op meer.
We werden gewekt door Theresa om half 8 die bij ons in bed kroop. Die kon niet meer wachten dus Opa haar ontbijt gemaakt.
Om 10 uur kwamen Dominiek en Trixi en Theresa helemaal uit haar dak van vreugde. Ze hadden lekkere aardbeientaart mee want Dominiek was jarig afgelopen dinsdag. Theresa gaf hem zijn cadeautje en ze gingen er gelijk samen mee aan de gang. Trixi ging naar haar werk en wij gingen ons ook aankleden om naar Knittelfeld te gaan naar het Andampfen in het Eisenbahnmuseum. Het werd steeds mooier weer en het was heerlijk om buiten te zijn. Ze konden geen genoeg krijgen van de Gartenbahn die ook niet veel kostte met 1 euro pp. Ze zijn beide 3x geweest , we hebben de andere grote treinen bekeken en konden met een klein werktreintje een ronde meerijden. Dan Pommes eten en nog een rondje en dan naar huis. Een geslaagde super leuke dag. We waren zo´n half 4 weer thuis en ze waren nog niet moe want de dvd werd het niet helaas voor ons. Theresa is duidelijk de baas ook al is Dominiek ouder en meer dan een kop groter. Haar kwek heeft vandaag nog niet stil gestaan en we zijn gewoon murw. Ze leeft zich helemaal uit. Nu nog een uurtje en dan wordt Dominiek weer opgehaald en voor de eerste keer mogen we niet klagen , hij heeft het naar zijn zin noemt ons Oma en Opa en komt af en toe ook een knuffel halen.
Gisteravond kwam Jannick nog even langs en hij heeft een nieuw aanbod gekregen van het RK en dat gaat hij dus doen. Morgen gaat hij bij de huidige werkgever opzeggen. Hij gaat 4 dagen van 10 uur per week zonder weekend en nachtdiensten in Schladming op de ambulance als Hauptamtliche werken. Dan toch uiteindelijk hetzelfde beroep als zijn Opa had.

Weer een die de eer hoog houd gefeliciteerd ook natuurlijk jannick zelf. Gr. Zussie xxxx. We zijn alweer aan het kijken voor januari ?