De zaterdag goed begonnen.

Vanmorgen om half 8 opgestaan , alles op mijn gemak gedaan en om half 9 aan de wandel naar de sportschool. Ik ben bovenlangs gelopen dat was erg warm. In de sportschool ging het prima. Gerd heeft mij geholpen en alles uitgelegd. Ik heb na de training gedoucht en omgekleed want dat is wel nodig met deze warmte.
Dan ben ik onderlangs terug gelopen. Thuis was ik even uitgeteld. Maar ik ben trots op mijzelf. Na een uurtje zijn we even naar de Spar want ik had aardappelen nodig. Knap aan de prijs waren ze . wel nieuwe. Daarna ben ik eten gaan maken. Dan met Jan samen gegeten. Ik heb de deur van de huiskamer naar buiten gesloten, ik kon niet meer tegen de herrie van de bouw. Nonstop gaat het door. Zo luid het komt zelfs boven het geluid van de tv uit die ik aangezet heb in de hoop minder last ervan te hebben.
Eind van de middag kwamen Jannick en Meli thuis. Die hadden een enorm pakket bij zich en dat bleek een tuinzithoek te zijn. Ze waren bij de KIKA gaan kijken en er stonden er 2 en ze kozen voor die met de hoge tafel want nu kunnen ze er ook aan eten. Een zithoek van enige honderden eurootjes en ze hebben 50 euro betaald. Tot groot vermaak past het precies op hun terras. Dan zegt Jannick mij heb je het andere gezien daar ben je vast aan voorbij gekomen. Dus ik loop terug naar de keuken en zie daar een prachtige inbouw magnetron. Ook van minimaal 600 euro en ook maar 50 euro betaald. Jannick moest hem zelf uitbouwen. Ik zei Jannick dan moet je wel uitkijken met de kinderen want de zijwand van jullie balkon is kapot. Maar dat geeft niet want ze hebben van iemand een kunststof Sichtschutz die ze morgen gaan halen met de bestelwagen van Heinz. Ook voor niets. In Trieben is bij het noodweer een bloemen/planten tuinderij zwaar getroffen. De man zei ik moet dan alles zeker een jaar weer oppotten dus alles gaat tegen dumpprijzen weg. Dat was zo veel dat Jannick het maandag met zijn vrachtwagen op gaat halen , hij komt er aan voorbij op zijn route. Ze hebben heel veel waar ze de stenen muren mee gaan beplanten en ik weet niet wat allemaal van sierplant tot marillenboom. Geluk moet je hebben , verdienen ze ook wel na alle ellende. Dus eerst een poos met Jannick op zijn nieuwe zithoek gezeten en dan wat te eten gemaakt voor Jan en mij en op ons balkon opgegeten. Er is veel wind wat het aangenaam maakt want de temperaturen zijn nog steeds hoog.