Herbstfest RK

Was een beetje extreem vroeg wakker om 3 uur kon niet meer in slaap komen , een uurtje tv gekeken en weer proberen ben uiteindelijk in slaap gevallen en was om half 8 weer wakker en er maar uit gegaan. Om half 9 kwam Sabrina omdat Ingrid ging werken en even later kwam Jannick en Theresa. Jannick ging na een half uurtje naar het RK waar het Herbstfest vandaag is. Dan wachten op Dominik die ook komt en daarna wachten op Ingrid. Het weer ziet er al veel beter uit. Gisteren zeer zwaar bewolkt en later wat lichte regen nu schijnt al de zon tussen de wolken blauwe lucht . Het was gisteren totaal niet koud eerder warm. Om 11 uur was Sabrina fix und fertig en kreeg ze aanvallen. Haar in haar bedje gelegd al was ze het er niet mee eens. Dan kijkt ze je aan en brult keihard als je geen reactie geeft doet ze het nog een keer en ik stt slapen Sabrina en de deur dicht gedaan en binnen een paar tellen hoorde ik niets meer. Dan de babyfoon gezocht en gevonden en naar boven. Ik was vanmorgen al begonnen met de Tafelspitz in bouillon te koken voor de hutspot . Ondertussen had ik aardappelen wortelen en uien schoongemaakt en kleingesneden. Dan kwam Ingrid thuis en haar gezegd dat ze kon mee eten. Voor het middageten was ik frites aan het bakken en schnitzels en een grote gemengde salade gemaakt en een schotel met bijlage van zilveruitjes, augurkjes, olijven, preiselbeeren. Dan met zijn allen aan tafel en genieten - We hebben gewacht tot Sabrina wakker was geworden en ook had gegeten dan gingen we met zijn allen naar het Herbstfest van het RK. Onderweg kwamen we nog een team tegen van de bierkistenrace die ook vandaag was die gingen richting Gröbmingeralm. Ook het nieuwe Vereinshaus van de Eisstockverein werd geopend met festiviteiten dus erg veel te doen in Gröbming wat de spoeling voor het RK dun maakte. Maar het was super warm en zonnig dus het was toch nog behoorlijk druk . Er was voor de kinderen een grote springkoe waar Theresa en Dominik gelijk in gingen springen. Wij zochten een plekje waar we konden zitten. In de tent genoeg ruimte maar iedereen zat buiten op de banken. De muziek speelde buiten en super gezellig. Jan mag geen alcohol maar ze hadden ook alcoholvrij bier dus had hij toch iets. Ik ging voor de Sturm en Ingrid voor de Radler. Jannick kwam even gezellig erbij zitten en d ekinderen kwamen ook wat te drinken halen en dan gingen ze naar het schminken. Ingrid ging eerder naar huis omdat Sabrina weer aanvallen kreeg, Jan bleef zitten , Jannick was al lang weer aan het bedienen en ik snel even naar de Unimarkt. Daarna kinderen verzameld en terug naar huis gegaan waar we om half 5 aan kwamen . Het was nog steeds zeer warm dus mochten ze nog in de tuin gaan spelen. Nadat ze eerst een ijsje bij Oma hadden gehaald.
Dominik werd opgehaald en waren we weer samen. Avondbrood en de avond kon beginnen.