Weekendje Andijk

Nederland, Andijk

Van 21 tot 24 mei hadden we een weekend in Andijk.
Het was voor ons de allereerste keer op staü met RW de Rottemeren. We kwamen vrijdag met prachtig weer aan in het mooie vakantiepark "het Grootslag" in Andijk. We konden een huisje uitkiezen en we gingen gelijk op verkenning. In de loop van de avond kwamen de laatste aan.

Zaterdagmorgen om 10.00 uur verzamelen voor de rolskitraining. Het was redelijk weer maar het waaide hard. Over de dijk langs het IJsselmeer soms windje mee maar helaas ook tegen. ´s Middags begon de volleybalcompetitie waar een grote groep RW ers aan mee deed. Daarbij werd door de toeschouwers een hoeveelheid vis gegeten. Lekker Hollands.

Een deel van de jongere kinderen waren in het zwembad voor het waterspectakel. Wij waren net op tijd voor de club van luie mensen, een uiting van rust en meditatie met de nodige inwendige verzorging.
Na al die sportieve uitingen werd het tijd voor de BBQ, in een mum van tijd was het vedje tussen de huisjes omgetoverd tot een gezellig restaurant en gingen de hamburger, karbonades en kippenpoten gretig naar binnen.

Zondagmorgen moest er worden aangetreden om de vette hap van gisteren weg te rollen. Het weer was nog steeds redelijk en het waaide nog steeds hard. De wat jongere kinderen gingen naar het pony uurtje. ´s Middags gingen er een aantal mensen op de fiets naar Enkhuizen. Heen over de dijk lngs het Ijsselmeer waar het flink afzien was. Aan de haven van Enkhuizen wat op een terras gezeten. De wereld is erg klein want we werden al snel betrapt door RW ers die de hond waren gaan uitlaten in het bos en die waren met de auto. Terug ging het een stuk sneller binnen door en windje mee, Dan was het weer tijd voor de clun van luie mensen.

De avond was gereserveerd voor de voetbalcompetitie, Jannick die de ballen in het doel houdt en Jan de Waard die verplicht uit het veld moest omdat met bergschoenen in het veld het niet leuk was door de overige spelers in het veld. De bal was pas uit als je die niet meer zag. Bert met zijn handen op zijn rug de wedstrijd als scheidsrechter leidde naar eer en geweten. Er was gelegenheid om mee te doen aan moonlightswimming.
Ik had gelezen dat er ook frikandellen eten was bij huisje....?? Ik dacht dat het een grap was maar Kevin kwam vragen of we ook frikandellen kwamen eten. Dat was voor Jannick al te laat want die sliep. Maar wij lieten ons geen 2x vragen.

Helaas was het maandag slecht weer, het programma van rollen en kanoen werd afgelast. Er was nog de mogelijkheid om naar de jaarmarkt en autocross te gaan. Voor ons was het mooi geweest en we zijn naar huis gegaan.
We hebben het weekend als fantastisch ervaren. Jannick die zich geen moment verveelde, die met de andere kinderen rolde, midgetgolfde ,zwom en fietste gewoon te veel om op te noemen. We hebben ons kostelijk vermaakt. We willen dan ook de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt bedanken.