Jannick rijdt naar Murau

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag 29 juli
Vandaag is Jannick met de auto naar Murau om Katja op te halen, we hebben afgelopen week voor het eerst met Jannick gereden. We snappen niet dat ze dan mogen rijden want de vaardigheden zijn minimaal. Jannick kreeg onze auto ook niet weg, na enige keren ging het dan. We vinden dat ze nog te weinig inzicht hebben in het verkeer hebben en te weinig vaardigheden om met een auto om te gaan. Ze rijden hier alles op de koppeling maar met deze auto moet je toch echt op de handrem weg kunnen rijden. Dus bergje op en stil staan is toch problematisch. Maar goed hij heft nog wel wat kilometers te gaan. Er zijn er die in een paar dagen de kilometers maken. Er moet 2 weken tussen elk examen zitten maar als je door rijdt kan je in 6 weken je rijbewijs hebben mits je dan ook 17 bent.

Het weer is sterk wisselend van mooi warm weer naar regen en koud en weer terug.

Deze week is de eigenaar uit Wenen voor vakantie met zijn gezin hier. Het is vreemd om mensen te horen maar wel gezellig. We hebben van de week nog werkoverleg. Want voor de wintergasten hier komen moet er nog wel het een en ander gerepareerd worden.
De dakdekker en de schilder zijn al geweest.

Afgelopen week vooral bij Jannick bezig geweest, het ziet er gezellig uit en het meeste heeft nu een plaats gekregen. Nu moet hij nog leren het zo te houden want als we na een dag komen om wat te doen moeten we eerst opruimen en dat is niet de bedoeling.
Als hij Katja gehaald heeft dan komen ze eerst hier wat drinken en gaan dan met de kant en klare pizza’s naar het hok van Jannick . Ontbijten kunnen ze ook daar en middageten ook.
Dan kunnen ze hier avondeten of het ophalen. Ze moeten beide ook trainen, dus hun dagen en (nachten) zijn wel gevuld.