Rustige dag

Spanje, Katalonien

Theresa was vannacht weer eens tussen in gekropen dus Oma had geen dekbed meer en werd wakker omdat ik het koud had. Even trekken en zij ook maar toen hadden we beide iets. In de morgen weer koffie gaan drinken op de Ramblas, Theresa weer met haar skates. Heerlijk in het zonnetje. Grappig in het weekend zie je de mensen flaneren op de Ramblas in hun nette kleren, de ouders worden uit het bejaarden of verpleeghuis opgehaald om koffie te drinken en veel mensen ontmoeten elkaar op het terras. Doordeweeks zijn de terrassen ook vol maar de mensen zijn gewoon even tussen het winkelen of wat dan ook en je ziet bijna geen rolstoelen en zo. Een kaart voor Dominik gekocht en gelijk geschreven en bij de Coreos afgegeven. We hadden eerst wat inkopen gedaan en dan hup op het terras.
Weer terug gereden
Op het caravan terras zitten/liggen, middageten gemaakt en dan alles klaargemaakt om naar Cubelles te gaan naar het strand. Het waaide heel hard en er waren woeste golven. De rode vlag was gehesen dus niet zwemmen. Maar Theresa kon prima op het strand spelen en we hebben aan de vloedlijn door het water gelopen. Zo lekker daar en de auto direct aan het strand. Super warm ondanks de wind. Thuis gekomen gelijk douchen want het zand zat overal.
Theresa wilde van die gelatinepuddinkjes proberen, die wilde Jannick vroeger ook altijd.
Jannick is deze week in Lebring op de brandweerschool om voor machinist te leren. Ingrid stuurde vanmorgen een berichtje om te vragen of wij gisteren wat mee hadden gekregen van de demo´s. Dat was in Vilanova ook wel maar heel klein met een herdenking aan de haven met muziek en zo. In Barcelona waren meer dan een miljoen mensen gekomen maar probleemloos verlopen. Het is hun laatste kans op autonomie dus er wordt hard gestreden de verkiezingen zijn 1 oktober of zo.
Na het douchen wilde we kijken of de kinderclub open was maar nee dus gaan vragen nee alleen in het weekend maar in de papieren die we hebben van de camping staat dat dit de laatste week van het seizoen is en dus ook kinderclub. Theresa was licht teleurgesteld maar kreeg in de boutiek alweer een chupachup van de dame aan de kassa. Daar heb ik kaartjes gekocht voor het overdekte zwembad gaan we morgenochtend. Jan wil niet. (ik denk omdat hij een badmuts op moet) Voor Theresa nog een leuke badmuts gekocht. Jan had dan zo´n wedstrijdbadmuts van Jannick kunnen gebruiken en ik zo´n trutding van Ingrid. Dan nog bij de receptie gaan vragen of de flamingo donderdagavond wel doorgaat en ja zeiden ze dus ik ben nieuwsgierig. Wel heel raar je merkt overal dat het herfst is maar dan loop je in je badpak buiten in de zon en dat voelt heel tegenstrijdig.
Gisteravond met Jan besloten in 2x naar huis te rijden, het mocht van mij ook in 3x en dan vrijdag weg gaan. We slapen in Savona in Italie dat is vlakvoor Genua.. Gelijk geboekt.