De week weer goed begonnen

Ik had zaterdag moederdag gebak gemaakt want we zouden eigenlijk verder met eten en zo niets doen (zei Jannick) Dus we mogen ook vandaag nog gebak eten. De smaak is zeer goed en de puddingvulling heeft mij op het idee gebracht om de volgende keer dat ik iets wil maken het puddingbroodjes worden. In de vriezer heb ik Nederlandse puntjes .
Gisteren ook erg blij met het berichtje van Angela en in de avond belde Dennis dat zijn voor mij toch fijne dingen.
Vannacht weer in de huiskamer gezeten om 3 kwam Jan even voorbij maar ik heb hem gezegd dat hij moest gaan slapen. Om 4 ben ik ook maar weer gegaan en na een poosje draaien toch in slaap gevallen en om 9 wakker. Dan ben ik opgestaan en gaan koffie drinken bij Ingrid. Ineens was Gabi er voor Sabrina en ben ik weg gegaan. we zaten zo in ons koffiepraatje.
We zijn weer begonnen met klussen, Jan heeft een vensterbankplankje gemaakt en die heb ik in de gronding gezet.
Ik had plankjes beneden gebracht en zag daar een lege plastik fles dus ik pak hem en toen bleek er nog een bodempje in te zitten en omdat ik het oppakte liep ook dat uit het gat die erin zat. Verder nog een lege verf emmer en nog wat andere kleine dingen die weg mogen. Jan bewaard alles. een grote doos met allemaal stofzuiger borstels die we nooit gebruiken en meestal ook niet op elke passen. Dus die klaar gezet om weg te doen. Ondertussen een hele hoeveelheid bij elkaar. Poetsdingen mee naar boven genomen want die kan ik boven ook gebruiken en een stapeltje oude doekjes in de verfkast gedaan. Jan kwam met een bak met restjes hout boven voor de kachel. Je kan alles laten liggen maar dat schiet niet op. Er is nog wel het een en ander waar ik even door heen wil kijken.
Maar de rest van de morgen dingen ingescand voor op de site. Zeer oude dingen 1962 tot 1965. Dan toch eten gemaakt, Käsespätzel snel klaar. Samen met Jan op het balkon gegeten. Het was erg warm maar niet zonnig dan kwam de wind was het zonnig maar na het middageten kwam er echt stormachtige wind en zijn we naar binnen gegaan. Jan had een barometer op het balkon staan daar zaten al barsten in maar nu waaide hij weer op de grond en het glas definitief kapot. Ik wilde het weg gooien maar dat zegt Jan ik neem het wel mee naar beneden. Dan vraag ik hem en dan wil ik wel dat je het weg gooid. Ik ken hem al langer dan vandaag.
In de middag telefoon van Gustav gekregen dat we vrijdagmorgen de auto kunnen afhalen. EINDELIJK!!!!! Jan moet dus de winterbanden gaan omsteken.
Ingrid is nu met Sabrina naar de fysio en Theresa zit in haar eigen kamer te spelen.
Deze week zijn de Eisheiligen er.
Mamertus – 11. Mai
Mamertus war ein katholischer Bischof, der um 400 nach Christus in Lyon geboren wurde und am 11. 05. 477 in Gallien starb. Er galt als umfassend gebildet. Um 461 wurde er Erzbischof von Vienne, das nahe Lyon liegt. Nach erheblichen Zerstörungen in seinem Erzbistum führte Mamertus die drei Bittgänge ein, die auch heute noch vor dem Fest Christi Himmelfahrt durchgeführt werden. Der Überlieferung nach soll der Erzbischof auch öfters Wunder vollbracht haben, wie zum Beispiel eine Feuerbrunst zu stoppen. Er wird bei Fiebererkrankungen, großen Dürren und Erkrankungen der Brust um Beistand angerufen. Seine Attribute sind die Mitra, der Bischofsstab und eine brennende Kerze.