De winter is begonnen

Vanmorgen al vroeg wakker engemaakt. een beetje dommelen en dan wat tv. Om half 8 opgestaan en Jan wakker gemaakt-
Ik had om 9 uur een afspraak met de huisbezitters in prenten gemaakt. Het weer is hopeloos slecht maar goed voor de natuur. De regen kan sneeuwval zijn vanaf 1000m.
Het hoost en hoost maar door. We waren om 11 uur weer thuis na een lange sessie huis bekijken en zeggen wat goed is en wat veranderd moet worden. De sleutels en codes overal van. Nu afwachten wat de praktijk gaat brengen. Vooral de luiken open maken was een probleem je moet gevoel hebben om de schuifjes met vingers in te drukken en te schuiven zodat ze van het slot af zijn. Dat was wel lachen maar zij hebben 20 jaar voorsprong. Veel dingen in de bunker opgeruimd want die kan worden afgesloten. Eeen bunker? vragen jullie misschien zich af en ja een bunker. Toen het huis 30 jaar geleden gebouwd werd was dat plicht voor als er een atoomaanval zou komen. Nu prima opslagplaats. De vraag bij mij was ook onmiddelijk hoe lang kan je er in zitten en dan moet je er toch uit. Groot is het niet .
Dan op de terugweg gelijk gekeken waar het vuil heen moet want ze moeten papier en de gele zakken op een opslagplaats doen. Daar is ook de melk ophaalplaats. Weten we nu ook en de papiertjes door de gasten laten invullen en tekenen en dan bij de gemeente brengen is ook voorbij. Het gaat via internet en je moet wel papier uitdrukken en door de gasten laten tekenen en dan voor jezelf in een map doen.
Thuisgekomen eerst aan de koffie en dan denk ik dat we vanmiddag de Chorizopizzas eten. Voor de huisarts ben ik te laat om de recepten te laten tekenen want anders kan ik wel de recepten bij de apotheek halen en moet ik eerst zelf alles betalen . Ik wacht wel tot maandag vind het anders zo gedoe .
De pizzas waren erg lekker , ik had Jan gevraagd hoeveel eet je er van zegt hij een hele want ze zijn niet zo groot dus dan maar 2 stuks gebakken , we hadden dus genoeg gehad aan 1 pizza. Dus vanavond weer pizza voor hem want ik kan geen pizza eten in de avond.
Om 12 ging de regen over in sneeuwval en het zijn zeer grote vlokken , om half 2 lijkt het erop dat het nu liggen blijft. Dat is een probleem als je nog zomerbanden hebt.
Ik weet een ding zeker en dat is dat ik een eigenwijze man heb.
Tegen half 7 gingen we de pakketjes halen en kwamen we Meli bij de deur tegen die naar haar werk ging . Meli had Jannick en Sabrina op haar telefoon dus ook even dag zeggen. Gelukkig niet echt glad maar wel al met de voeten in de sneeuw gestaan. De winter is begonnen. We hadden een goede oogst in de Spar en kunnen weer even vooruit.