Jannick naar Parma

Jannick naar Parma 10 september

Jannick naar de Salone del camper

Gisteravond kwam Jannick nog voorbij, hij had een nieuwe navi gekocht voor de Camper en daar moesten de kaarten nog op. Er waren op kantoor geen Navi´s meer dus hij vroeg aan mij waar haal ik er nu nog een en kan ik anders die van Pa lenen. Dus ik zei hem probeer Red Zack of EP in de Mez. Daar had hij niet aangedacht en gelijk bij Red Zack een gevonden , er was wel geen keus maar een Garmin is niet slecht. Ik had hem nog gevraagd in de middag vergeet je paspoort niet en hij zei braaf ja, hij moest dus in de avond terug naar zijn werk om zijn paspoort op te halen. Maar sinds vanmorgen 5 uur is hij onderweg en ik heb pas weer rust als hij belt dat hij is aangekomen.

Het begon vanmorgen met dikke bewolking maar nu om 10 uur al volop zon en de blauwe vlakken worden steeds groter en het is al warm.

Ingrid kwam koffie drinken, Theresa ging plakken en toen Ingrid weg ging zei Theresa maar mama ik ben nog niet klaar dus bleef ze nog plakken tot zij klaar was en wij gingen middageten. Ze heeft 2 plakdingen gemaakt voor Oma Kathi.

Helaas nadat de middag begon toch weer heel veel bewolking maar droog en warm.
Theresa vond denk ik dat we geen internet nodig hebben , ze heeft net bij hen de contactdoos van het internet van de muur gesloopt. Weg internet, jan is nu aan het kijken of hij het kan repareren. Nou die kwam net en vroeg al internet helaas noppes nada.

Even na 14 uur en kreeg berichtje dat Jannick is aangekomen in Parma.

Ik heb Barbara gesproken omdat er als we naar Nederland gaan iemand de katten, de post en de planten moet verzorgen. Ze kan en dus weer een probleem uit de weg geruimd.

Spreek ik Ingrid blijkt dat ze die week niet op vakantie gaan maar de tuin willen afmaken er moet nog heel veel gebeuren , en het metselwerk wat nog gedaan moet worden en de vensterbanken en nog een houtenlijst bij de garage deur. Ik denk dat ze een maandje ipv een week nodig hebben. Maar het kost ook veel geld en liever dan het huis dan vakantie .

OEPS Theresa heeft de internetcontactdoos gesloopt en we zitten dus zonder internet. Jan nog ernaar gekeken maar geen internet . Er moet een monteur komen, kosten 150 euro. Was wel zielig ze kreeg op haar kop van Ingrid en ze stond er snikkend met heel haar lijfje bij.
Ik heb tegen Ingrid gezegd dat ze moet zeggen tegen die monteur dat hij dat ding in de hoogte maakt ipv boven de plint.

Heb ik even geluk dat mijn Drei abo nog niet afgelopen is , heb het kastje opgezocht en aangezet en joepi ik heb internet. Weet niet hoelang nog want het loopt deze maand af.
Jannick belde net over whats app en het was alsof hij naast me zat, als ik uit Nederland over whats app wordt gebeld hoor ik galm en is een normaal gesprek nauwelijks mogelijk. Dus fijn dat er nu internet is want anders hadden we ook geen contact met Jannick kunnen houden.
Jan is naar zijn werk, Ingrid is met Theresa eruit gegaan en ik heb gezorgd dat we weer internet hebben. Jannick heeft een Italiaans telefoonnummer met internet dus alles weer oke.

Zo ook maar een wandelingetje gaan doen , de zon schijnt toch weer nu.

Inderdaad een wandelingetje gemaakt maar door de wind die is komen opzetten af en toe gewoon koud en dan weer warm in de zon dus herfstweer.

Vannacht is de vluchtelingenstroom inderdaad zeer sterk toegenomen vanacht waren er al 3300 in Nickelsdorf aangekomen en het ging de hele dag door. Ze werken daar op hun tandvlees. De ÖBB heeft de treinen moeten stoppen tussen Hongarije en Oostenrijk wegens overbelasting. Op de grens zelf zitten er nu 1600 te wachten om door te mogen.Er zijn er al 3000 door de ÖBB naar Wenen gebracht en er zijn al bussen via Graz waar ook een grote noodopvang in de Messe is. ! Super weer en bijna weekend wat willen we nog meer