Der wilde Berg

Oostenrijk, Mautern in Steiermark

Theresa kwam vanmorgen en het wachten was op Dominik. Toen die gekomen was konden we gelijk de auto in. het was al prachtig zonnig en warm. Eerst nog even naar de Spar en belegde broodjes gehaald 4 Kornspitzen en 2 Semmels goed belegd met wat je uitzoekt. Was 8,20 Euro kwijt. Vast goedkoper dan daar iets gaan eten. Vlak voor Mautern mist en donker. Dus ook bij de dierentuin. Het was dus wel fris in de Sessellift. Je zit er best lang in. Bijna boven waren ze aan het jagen op een Rothirse of iets dergelijks met verdovingswapens. Een van de dieren had zich aan zijn gewei een heel lang touw zitten en die wilde ze dus verwijderen.
Het was best druk ondanks het weer (misschien nog meer met zon van huis gegaan). Bij de beren konden we beschut zitten en even broodjes eten. Dan naar de speeltuin die erg leuk is. Theresa en Dominik genoten. Er is een boerderij daar hebben ze nu binnen in een indoorklim/speelhuis voor de kinderen van gemaakt erg leuk en ze kregen er niet genoeg van om hoog in de nok in een touwtunnel naar de glijbaan te gaan die dan buitenom naar binnen komt. Ook kon je van de zolder naar beneden springen in een bak met hooi. Wist niet dat het zo enorm dempend was. Ze bleven naar beneden springen met hulp van een andere Opa die met zijn kleinkinderen ook daar was. Dominik ging na verloop van tijd zelf maar Theresa dorst toch niet zo naar beneden te springen. Dus gaf die Opa haar een gooi. Was in ieder geval lekker warm binnen. Je loopt langs de dieren en de speeldingen naar beneden en dan kan je halverwege waar niets meer is kiezen om de rest met de Sesselbahn te doen of met de Rödelbahn of met van die Flitzers fietsdingen. Wij gingen toch met de lift terug wat Theresa niet aanstond maar ik heb al een week rug klachten dus ik ga niet met de Rödel wat zij wel wilde. In de auto nog de restanten gegeten en dan naar huis. We waren nog geen 10 minuten van de dierentuin en ja hoor blauwe lucht superzonnig en warm. Het is al de tigste keer dat we juist bij Mautern dit weer treffen. Tegen 16 uur weer thuis , was ondanks het weer een leuke dag.

Jannick kwam even vertellen dat hij een Broilgriller gekocht heeft en ik hoor iets vraag wat hoor ik? Jan en Jannick horen niets en Jan zegt de tv. Ik nee de sirenes zonder gehoorapparaat. Doe de deur open en behalve de sirenes buiten ging ook de sirene af op Jannicks telefoon. Er is een Hüttenfeuer , geen idee waar of welke hut. Jannick weg en ik heb geen sirenes hier voorbij horen gaan dus niet op de Stoderzinken.