Een rustige dag

Een goede nachtrust gehad en ik werd om half 9 wakker dus snel eruit want Dominik zou komen. Ik was net klaar toen hij kwam en hij bracht een trompet mee. Die hij gelijk in elkaar zette en begon te demonstreren. Ik heb hem kunnen overreden om weer in te pakken en het in de gang bij zijn jas te zetten.
Ik heb vanmorgen Jannick en Theresa dus absoluut niet horen weg gaan. Als het goed is rond 7 uur .Die zijn naar Wenen vertrokken om Mama en Sabrina te bezoeken end dan gaan ze samen naar de dierentuin daar. Daarna weer even langs Mama en Sabrina en dan naar huis. Dus een lange dag.
Wij hebben dan ook Dominik alleen en dat bevalt hem meestal niet want hij heeft iemand nodig om hem te vermaken.
Gisteravond fotos gekregen van Malcolm, ja een heus bierfeest in Den Haag.
En Diane jij zei pas dat je geen Dirndl en Lederhose in Nederland kan dragen dan had je het dus goed mis!!
Het gevoel van hopeloosheid bekruipt me steeds vaker. Ik leg 2 kabels op de tafel en later 1 weg, ik vraag Jan waar de kabel is gebleven en dan zegt hij die heb je niet nodig. En ik oh het zijn mijn kabels en ik wil hem terug. Maar dan weet hij niet meer wat hij ermee gedaan heeft en komt niet te voorschijn. Ik koop afgelopen week 2 traytjes met chocolade en ijskoffie. Bij het uitpakken vraag ik hem zet die 2 traytjes maar op het balkon naast de vriezer daar blijft het koel genoeg . Bij de verandering op het balkon vind ik de chocolade weggemoffeld in en kast tussen de lego ,aar de koffie wil niet tevoorschijn komen. Het hele huis doorgekeken. maar geen traytje met ijskoffie. Dan wil hij perse houten plaatjes bovenop het klimrek/schommel maken en dat willen we niet hebben we hem al meermaals gzegd. Staat hij toch weer beneden die houten schijfjes te maken. Ja want volgens hem beschermt dat tegen intrekkend vocht. Ik weer nee geen plaatjes erop die maak je erin met spijkers of schroeven en daar trekt het vocht in. het is allemaal geimpregneerd en geschikt voor buiten en heeft niets nodig. Ziet er ook niet uit met al die stukjes hout. Maar als hij zich iets in zijn kop zet dat wil hij dat ook perse. jannick al een keer over de rode omdat Jan een gekochte plaat die hij voor het afdekken voor de leidingen had gekocht helemaal vernield is. Hlemaal scheef gezaagd en wat er met de moie kant gebeurd is geen idee maar het ziet eruit of er over de hele plaat een schuurmachine gegaan is. Dan vraag ik Jan wat heb je nou gedaan ? en hij geen idee en ik dat zal Jannick leuk vinden en hij was maar een oude plaat van een kast. Dan wil hij niet geloven dat het een plaat is van 80 Euro door Jannick gekocht. Hij mag best iets doen maar alleen onder begeleiding maar hij luistert niet.
Waanzinnig word ik er van dat hij niet wil luisteren en als we iets zeggen niet wil geloven. Nu is hij op het balkon bezig en als ik dan zeg de lamp kan teug op de oude plaats gaatjes en pluggen zijn er nog zegt hij dat gaat niet want dan kunnen de laden niet meer uit de vriezer maar die kan die ene keer als ik de laden eruit wil om schoon te maken gewoon een stukje opgeschoven worden ruimte zat. Ik vraag hem om de afdekzeilen met elkaar te verbinden dor de ingetjes gewoon op elkaar te leggen den de draad van de een door beide te halen. Nou dan is het hier te veel en daar te breed en uiteindelijk blijkt dat hij geen flauw benul heeft. Hij mag van mij echt wel klussen maar niet alleen en hij moet luisteren.Ik vind het erg moeilijk om een volwassen man die altijd alles kon nu zo te zien. Eigenwijs was hij altijd maar nu brengt het hem en ons problemen. Heel veel dingen gaan probleemloos en daarom snapt hij ook niet dat andere dingen gewoon niet meer gaan al denkt hij van wel.
Jannick kwam met Theresa om kwart voor 6 thuis en Dominik ging in het trappenhuis trompet met Theresa spelen dan had ik er geen last van. Theresa had de meeste schik gehad dat ze met de U-Bahn in Wenen was geweest , de dierentuin was ook leuk maar daar is ze al vaker geweest. Ze vond het fijn om bij Mama en Sabrina te zijn geweest. Het was al kwart over 6 toen Trixi kwam om Dominik te halen. Ze zei als we morgen naar de Ernte dank optocht gaan in Pruggern en we daarna omhoog rijden naar het Michaelerberghuis dan krijgen we koffie met Apfeltraum. Dus dan doen we dan maar. Samen met Theresa Fladenbrot met kaas en boter gegeten. Ze strijkt dan met het botermesje haar eigen broodjes. Nu zit ze voor de tv en over een uurtje mag ze weer bij ons slapen.