nog niet in mijn dagelijkse doen

Nog niet in mijn dagelijkse doen aangekomen.

Montag 4.Jänner
Wouw weer even wennen met normale tijden opstaan. Jannick kwam zeggen dat hij wegging en ik de babyfoon moest aanzetten. En kijk het had weer gesneeuwd. Kwartiertje later was Theresa al wakker. Jannick had gisteren een doos met videobanden gekocht (55 stuks) dus Theresa had er gelijk eentje uitgezocht. Heel veel Disneybanden dus ook wel erg leuke films.
Eerst ontbijten en Jan en ik douchen, dan Theresa aankleden .
Gaf haar later een chocolade kerstbal mocht ze opeten en heel veel later zie ik die bal nog op de tafel liggen dus ik vraag haar wilde je hem niet opeten? Zegt ze Opa zei nee. Arme kind Opa had gedacht dat ze hem gepakt had en zij had niet gezegd heb ik van Oma gekregen. Ze was helemaal blij dat ze hem toch mocht opeten.
Afspraken maken is echt een probleem tijdens de wintermaanden. Ik had voor Jan voor de 14. een afspraak in Wenen om een paspoort te halen. Maar Jannick is er lang niet en Ingrid werkt, Theresa Kindergarten dus het gaat even niet lukken. Dan wil ik de afspraak afzeggen en een nieuwe maken als het kan deze maand want dan kan ik zien wie er wel of niet is. Afspraak afzeggen ging niet met het afspraken systeem, wijzigen ook niet dus bellen. Dus ik bel naar de Ambassade in Wenen en kom uit ergens in Nederland. Die konden me niet helpen dus ik moest na 2 uur in de middag weer bellen naar Wenen. Dat gedaan en na heel lang en meerdere keren in de wacht is het voor elkaar. Hij heeft een afspraak op de 29. maar we gaan de 28. weg en overnachten in Wenen. Nu hopen we dat Ingrid haar dienst die tot half 3 die dag is kan veranderen want we zouden graag eerder weg gaan dan hebben we nog wat aan de trip want het kost best geld. Jan wil niet op een dag heen en weer minimaal 3 uur heen en 3 uur terug en we weten niet wat de weersomstandigheden zijn of hoe het op de weg is. We komen ook nog langs weg werkzaamheden en willen we daar om heen dan is het 4 uur heen en 4 uur terug. Ik heb een hotel uitgezocht waar we met de u Bahn naar de Ambassade kunnen. Zo veel rijden voor een afspraak van 15 minuten.
Het werd 2 graden maar nu sneeuwt het weer licht en is het weer 0. We hebben zelfs een paar tellen de zon gezien. We hadden lekkage in het aanrechtkastje onder de wasbak. Jan heeft het verholpen er was iets los geschoten. Maar ja wel een berg dweilen, doekjes enz. Nat geworden . Dan maar alles gewassen en gedroogd. Wat ik stom vind in dit schrijfprogramma is als je een afkorting schrijft met een punt er achter dat ik automatisch een hoofdletter krijg en dan niet kan veranderen, zie hierboven bij enz.
Tussen de middag een lekkere kaassoep gemaakt en het oude brood erbij en nog wat soep en brood voor vanavond.
Jan doet straks nog wat boodschappen meenemen als hij van zijn werk komt.
Zijn werkmien een mailtje gestuurd dat Jan op de 28. vrij wil , hoor je nooit wat van en wij nemen altijd aan dat het goed is, De 29 hoeft hij geen vrij want dan kan hij op zaterdag of zondag gaan.
Ondertussen de dag haast om , ik heb gevoel dat het vandaag niet allemaal wil lopen en ik weer in mijn dagelijkse doen moet komen.
Vanmorgen in het ontbijtprogramma werd ik ook niet blij , ze gaven een jaarhoroscoop en ik kan dit jaar beter overslaan. Een score van 50% en overal mindingen en ik heb er pas bijna 4 dagen van het jaar op zitten. Maar ik blijf positief als ze een groot gewin opgeven wint mijn lot ook niet dus waarom zou het dan geen goed jaar worden als ze een slechte opgeven.
We hebben de afgelopen dagen slecht internet, komt misschien door de sneeuwval. Had ik de hele maand afspraken erin gezet ben ik aan het bellen synchroniseert het niet met de pc en kan ik de afspraken niet zien. Lastig als je een plekje zoekt dat alles past.

Wat is jouw recept voor kaassoep? Ben erg benieuwd hoe je die maakt.