Prachtige dag

Vanmorgen werd ik wakker en het was rond 7 uur. Ik ben opgestaan en heb de tafel gedekt. Vandaag komen alleen Jannick en Sabrina ontbijten. Theresa komt vanavond weer . Die was van gisteren na school tot vanavond bij Ingrid. Ze is gistermiddag naar de houtbewerkingscursus gegaan van de Sommercard. Vandaag wilde Ingrid met haar naar de bios. meli zit in overgang van dag naar nachtdienst.
Het weer ziet er beter uit dan gisteren alleen wat meer wind maar de zon schijnt. Er zijn wel wolken. We hebben samen ontbeten en nu zitten ze nog steeds hier. Sabrina mag wat dvd kijken. We hebben nog geen plannen voor het pinksterweekend.
Ik ben met Jan nog snel even naar Stainach om te kijken of ik vlees voor de BBQ kon scoren. Afgelopen woensdag had ik alleen een schaal met allerlei kipstukken gemarineerd gevonden. Het was vandaag niet veel beter maar een groot stuk sparerib, braadworstjes , Knoflookbrood daarmee moet het dan maar.
Ik wilde eigenlijk eens wat anders dan brie op stokbrood en crackers. Maar voor een schijfje sevre van net aan 100 gr 4,50 of een stukje gorgonzola voor 8 euro nog wat had ik niet ervoor over. Ik had uien nodig en ik wil graag niet al te groot want dan heb ik steeds een halve over. Dan is 4 euro voor een kilo mij te veel. Ik vond uiteindelijk kleine rode uien voor 3 euro bij de penny. Ik had in de morgen een pan soep gekookt van de pastinaken met een appel erin. Tja als je een pakket groente en fruit hebt weet je nooit wat je krijgt. Ik had 3 appelen, tros bananen, 6 kiwis, 2 sinaasappels ,500gr. pastinaken, 2 kleine courgettes en een grote krop Grazer hauptelsalat. Dat allemaal voor 4 euro . Jannick en Meli kwamen ook middageten met Sabrina. Ik had behalve de soep een broodje beefburger gemaakt voor allen gemaakt.
Ik weet nog niet of we morgen of overmorgen gaan grillen. Vandaag was Meli vroeg opgestaan na haar nachtdienst.
Ik had zowaar een schotel met schouderkarbonaden gevonden. Moet ze nog even per 2 verpakken voor ons. Ook 2 holzfallersteaks, wij delen er eentje dat is voor ons genoeg. Dus ik heb weer wat vlees in de vriezer. We moeten het doen met wat we vinden.
Het is behoorlijk warm met 27 graden maar er is wel wind.