Ramsau Get in Balance

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

GET IN BALANCE

Van 15 tot 23 juni is in Ramsau een grote manifestatie, Ramsau 07 – Get in balance.
Voor de inwoners is er een pas te koop die voor alles geldig is en ook binnen de familie mag worden doorgegeven. Vrijdagavond zijn Jan en ik samen naar het programma “Harmonie(ka)” gegaan. Het was een Steirische Volkskultur & Akkordeonkonzert.
Jan en ik dragen tegenwoordig ook Tracht , dus beide in vol ornaat er heen..
Het begon met de kindervolksdansgroep, dan de Ramsauer Wurzhornbläser en de Brandalm Stubimusi. Het grote optreden was door Otto Lechner, de beste accordeonnist van Oostenrijk.
Hij speelt jazz op accordeon en het was fantastisch. Hij heeft op veel plaatsen in de wereld gespeeld en hij liet een soort muzikalische reis horen. Het is een blinde muzikant , maar als hij speelde zag je de plaatsen waar hij was geweest voor je. Een schitterende avond .Ik heb 1 pas gekocht en ik heb dus voor deze avond 1 kaartje bij moeten kopen. Dat was maar 10 euro daar kan je in Nederland niet voor naar een topact. Jannick is naar Katja in Murau, Jan heeft hem tot de Sölkpass gebracht en daar heeft Gerlinde hem opgehaald.