nepinbraak

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vorige week veel bezig geweest met de verhuizing, kwamen we vrijdagmiddag bij het appartement , kregen we onze tuindeur niet open. Bij beter kijken bleek dat het dichtgesmeerd zat met siliconekit. Wij het eruit gepeuterd, blijkt dat er een gat in de cilinder geboord.
Geprobeerd om een van de eigenaren te bereiken, maar dat lukte niet. Dus naar het politiebureau en aangifte gedaan. De agent kwam gelijk met ons mee en heeft foto’s enz. gemaakt . Gelukkig heb ik en hoofdsleutel en konden we via de hoofdingang naar binnen maar Jan en Jannick kunnen nu niet meer naar binnen, en we hadden net 1 dag geleden een sleutel bij laten maken voor 8,50 euro.
Eindelijk ’s avonds laat de hoofdeigenaar te pakken gekregen,Die was behoorlijk boos op zijn broer omdat die ons niet gebeld heeft, dan blijkt dat zijn broer dat gedaan heeft die wilde iets met een timmerman aan die deur doen maar dat is nogal fout gelopen. Is natuurlijk erg dom om zonder ons in te lichten zoiets te doen, zijn vrouw belt ons voor de onnozelste dingen en nu voor zoiets niet. Verder is het uiteraard niet goed te praten dat ze binnen in ons appartement komen en wij van niets weten.
Maar goed deur kan niet meer open en wij kunnen alleen buiten omlopen als we op ons terras willen zitten. Nu willen ze het niet maken en de deur maar dicht laten.
Ben ik het niet mee eens , ik voel me dan gevangen. Ik wil de deur kunnen openen en naar het terras kunnen. Eind van de week komt de hoofdeigenaar met het contract. Dus we hebben iets te bespreken. Ik wil daar anders niet wonen. Jan vindt het geen probleem maar Jannick is het met mij eens. Dus als het verkeerd uitpakt gaan we a.s. zondag niet verhuizen maar alles terug brengen naar Pruggern. Er komt vast wel iets op onze weg.

Vandaag naar de camping gegaan, gezellig want de fam.van Amstel is aangekomen en Roel en Eva zijn er ook. Dus wij blijven ook gezellig een weekje op de camping.Het is super weer hier.