Regen, Regen en nog eens Regen

Oostenrijk, Kleinsölk

Wenn´s im Jänner nicht schneit, kommt die Kälte zur Osterzeit
Het regent vanaf vrijdag al aan een stuk , met periodes dat het hoost. Het regent tot op 200 meter boven het Planai middenstation. Het Ennstal is al helemaal groen en staat onder water door het water wat van de bergen komt en de Enns zwelt al aardig aan. Er zijn al stukken afgezet want het ziet er naar uit dat het gaat overstromen. Het blijft dit weer nog tot maandag. De alarmen zijn al ingegaan van de brandweren, het rode kruis en de waterredding. Het is niet normaal voor de tijd van het jaar, dit had dus sneeuw moeten zijn. Afgelopen vrijdag zijn er al veel toeristen afgereisd, dit is ook geen visite kaartje. Schrale troost het is overal zo heb ik begrepen. Met de WM over 4 weken op komst is het te hopen dat er zich nog wat wijzigd. Het is vanavond Glöckelauf maar we hebben weinig zin om in de zeikregen te gaan staan. Ook is dit weekend de Ennstal Classic. Ik blijf lekker binnen, we gaan vanavond aan de vleesfondue. Lang niet gedaan , past uitstekend bij het weer. Vanmorgen met Jan naar Schladming geweest om boodschappen te doen. Jannick gaat vanavond gelijk door vanuit zijn werk naar Öberwölz. Naar Ingrid , Theresa en zijn schoonmoeder. Hij komt dan maandag weer terug want hij moet dinsdag weer werken. En dan aansluitend een nachtdienst op de ambulance. Het is bij ons dus vrij rustig.